Oferta konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe oraz Strabag, warta 609,5 mln zł brutto, została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na budowę autostrady A1 na odcinku "I" pomiędzy węzłem Woźniki i węzłem Pyrzowice (bez węzłów), podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Natomiast oferta Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor, warta 532,85 mln zł brutto, została uznana za najkorzystniejszą na budowę odcinka "H", pomiędzy węzłem Zawodzie (bez węzła) a węzłem Woźniki (z węzłem).

Odcinek "I" ma 15,2 km długości, natomiast "H" 16,7 km. Postępowania przetargowe w ramach odcinków "I" i "H" należą do czterech zadań, na jakie podzielono budowę autostrady A1 na odcinku Rząsawa – Pyrzowice.

Wcześniej GDDKiA podawała, że odcinek A1 z Rząsawy do Pyrzowic o łącznej długości 56,9 km połączy zrealizowane już fragmenty autostrady A1 w woj. łódzkim i dalsze odcinki na północy kraju, z południową granicą państwa, z miastami aglomeracji śląskiej, Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach oraz odciąży Częstochowę z ruchu tranzytowego.

Realizację autostrady A1 na odc. Rząsawa- Pyrzowice (koniec obwodnicy Częstochowy) podzielono na zadania: odcinek F od węzła Rząsawa (z węzłem) do węzła Blachownia (z węzłem) o długości ok. 20,3 km, odcinek G od węzła Blachownia (bez węzła) do węzła Zawodzie (z węzłem) o długości 4,7 km, odcinek H od węzła Zawodzie (bez węzła) do węzła Woźniki o długości 16,7 km, odcinek I od węzła Woźniki (bez węzła) do węzła Pyrzowice (bez węzła) o długości ok. 15,2 km.

Zadania F i G będą realizowane w formule "Projektuj i buduj", natomiast w pozostałych wykonawca będzie wyłącznie realizował prace budowlane.

Każde z czterech postępowań jest prowadzone w trybie przetargu ograniczonego, w dwóch etapach. Kryterium oceny ofert w drugim etapie jest składową ceny (90 proc.) i okresu gwarancji (10 proc.). 

>>> Czytaj też: Nowa polska mapa drogowa. Zobacz, jakie trasy powstaną w najbliższym czasie