"W 2015 roku pojawiły się już pierwsze efekty synergii zarówno kosztowe, jak i przychodowe. Jeśli spełnią się nasze oczekiwania, to będzie ten rok, kiedy zaczniemy zarabiać na fuzji, w przeciwieństwie do 2014 r. Założenie mamy takie, na bazie naszych estymacji, że osiągniemy łączny efekt 250 mln zł w 2016, a  w 2017 to będzie 300 mln zł" - powiedział podczas konferencji Orlikowski podczas konferencji prasowej. 

Oczekiwane synergie kosztowe wyniosą 222 mln zł, a synergie przychodowe 78 mln zł w 2017 roku. W tym roku będzie to odpowiednio 105 mln zł i 34 mln zł, a w 2016 roku 187 mln zł i 63 mln zł.

Bank zakłada, że łączne wydatki na integracji wyniosą 320 mln zł, w tym koszty operacyjne wyniosą ok. 207 mln zł w ciągu 3 lat.

"Koszty integracji zakładamy na poziomie 320 mln zł. To jest lekko mnie,j niż zakładaliśmy [wcześniej]. Maksymalny poziom wydatków, które poniesiemy to 140 mln zł, ale chcielibyśmy, aby poziom ten na koniec 2015 roku wyniósł 130 mln zł" - powiedział Orlikowski

Największa dźwignia, jeśli chodzi o efekty synergii kosztowych to integracja systemów IT, dodał.

Po integracji w 2017 roku szacowany zysk netto  na 1 akcję  w wyniku transakcji o blisko 10%, przy zwrocie z inwestycji (ROE) około 13%.

Pod koniec kwietnia br. PKO BP podał, że sfinalizował proces przejmowania części aktywów skandynawskiej grupy Nordea AB w Polsce, tj: Nordea Bank Polska, Nordea Finance Polska i Nordea Polska TUnŻ. W ramach zakończonej fuzji operacyjnej, dane ponad 300 tys. klientów przejętego banku zostały przeniesione do systemów informatycznych PKO BP.