LVMH, firma francuskiego miliardera Bernarda Arnaud, rozprowadza produkty Louis Vuitton, koniak Hennessy, szampana Moet et Chandon oraz eleganckie perfumy, biżuterię i kosmetyki. Do Arnauld do tej pory należała niszowa rozgłośnia Radio Classic i gospodarcza gazeta Les Echos rozchodząca się w 125 tysiącach egzemplarzy. To za mało by stawić czoła konkurentom mającym w swoim ręku dziennik Le Monde i poczytny tygodnik Le Nouvel Observateur, czy lewicowe Liberation i prawicowy L’Express. Le Parisien i jego regionalne wydania nie tylko reprezentują opinię przeciętnego człowieka, ale także w niezwykle przystępny sposób wyjaśniają mu złożone zjawiska polityczne, społeczne czy ekonomiczne.



Związek z LVMH gwarantowałoby gazecie spokojną przyszłość, gdyż firma przynosi Bernardowi Arnaud sześć miliardów euro zysków rocznie. Niepokój dotyczy niezależności pisma i dziennikarzy. Miliarder jest bowiem blisko związany z Nicolasem Sarkozym i polityczne związki gazety byłyby jednoznaczne.

>>> Polecamy: Big data. Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie