Konsorcjum Budimeksu (lider konsorcjum z 95 proc. udziału) i Ferrovial Agroman podpisało z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Oddział w Olsztynie umowę na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Miłomłyn - Olsztynek, pododcinek Ostróda Północ - Ostróda Południe w ciągu drogi S7 wraz z budową obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16 (pododcinek "B"), podała spółka. Wartość kontraktu to 1,072 mln zł netto.

"GDDKiA podpisała umowę na budowę odcinka S7 Ostróda Północ - Ostróda Południe o dł. 9,7 km wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK 16 o dł. 8,7 km. Wykonawcą zadania będzie konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA. Konsorcjum ma wybudować drogę w 20 miesięcy" - czytamy w osobnym komunikacie GDDKiA. 

>>> Czytaj też: Ofensywa Solarisa. Polski producent chce podbić tramwajem rodzinne miasto Siemensa

Nowy przebieg S7 pokrywa się lub sąsiaduje z istniejącą droga krajową nr 7. Natomiast obwodnica miasta w ciągu DK 16 ominie Ostródę od strony południowej, przebiegając przez miejscowości Ornowo, Kajkowo, Górka. Na odcinku od Ornowa do Górki droga biec będzie zupełnie nowym śladem, na odcinku od miejscowości Górka przebieg obwodnicy pokrywa się lub blisko sąsiaduje z istniejącym korytarzem DK 16.

Inwestycja polegać będzie na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Powstaną dwa węzły drogowe - "Ostróda Północ" na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 i "Ostróda Południe" na skrzyżowaniu z DK 16. Wraz z budową odcinka S7 zostanie zrealizowana w ciągu drogi krajowej nr 16 obwodnica Ostródy od skrzyżowania z DK 15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła "Ostróda Południe". Obwodnica Ostródy będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Łącznie wybudowane zostanie 18,4 km nowych dróg, z czego 9,7 km w ciągu S7 i 8,7 km  w ciągu DK 16, podała również GDDKiA.