Sfinks Polska zawarł umowę intencyjną na przejęcie spółki Da Grasso, zarządzającej największą w kraju siecią pizzerii.

Pod marką Da Grasso prowadzonych jest obecnie ponad 170 lokali. Strony zamierzają zakończyć negocjacje do 14 lipca br. Zawarcie umowy ostatecznej zbycia udziałów Da Grasso na rzecz Sfinksa miałoby nastąpić do 31 marca 2016 roku. Wartość transakcji ustalono na 55 mln zł - podał Sinks Polska w komunikacie.

"Planowaliśmy zakup Da Grasso jeszcze w 2009 roku, jednak zrezygnowaliśmy z akwizycji, bo naszym zdaniem sieć ta wymagała wówczas znaczącej restrukturyzacji, a my musieliśmy w pierwszej kolejności zrestrukturyzować restauracje Sphinx. W międzyczasie zarząd tej spółki uporządkował wiele kwestii, natomiast my z sukcesem przeorganizowaliśmy nasze restauracje i zbudowaliśmy w naszej spółce zespół posiadający odpowiednią wiedzę ekspercką. Przez cały ten czas obserwowaliśmy też uważnie wszystkie działania Da Grasso i obecnie prowadzimy intensywne negocjacje, by sfinalizować kupno tej sieci" – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska SA.

Umowa intencyjna przewiduje określone brzegowe warunki transakcji zbycia udziałów. Należą do nich: cena zakupu, zdeponowanie części kwoty z ustalonej ceny na rachunku escrow na zabezpieczenie potencjalnych ryzyk mogących ujawnić się po dokonaniu transakcji, sprzedaży 100% udziałów spółki przez obie właścicielki, akceptację UOKiK czy zgody korporacyjne.

Jak podaje spółka, strony zaakceptowały możliwość rozliczenia części ceny transakcji poprzez zamianę na akcje Sfinks Polska S.A. według odrębnie uzgodnionego parytetu. Właściciele Da Grasso także zobowiązali się do nieprowadzenia rozmów w sprawie sprzedaży udziałów z innymi podmiotami do dnia 31 marca 2016 r.

Reklama

Da Grasso nie jest jedyną firmą, którą w ostatnich miesiącach interesował się Sfinks. Spółka dokonała również analizy ewentualnego nabycia udziałów w Fornetti Polska, sieci minipiekarni i kawiarenek. Jednak ostatecznie Sfinks podjął decyzję o odstąpieniu od negocjacji w sprawie przejęcia tej firmy.

Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Sfinks Polska jest notowany na GPW od 2006 r.

>>> Polecamy: Gastronomiczne sztuki i sztuczki. Jak restauracje walczą o klienta