Cena maksymalna została ustalona na 19 zł, ale spółka podała, że wartość oferty wyniesie ok. 110 mln zł. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na odnowienie floty samolotów. Debiut na GPW planowany jest około 16 lipca.

Inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy na akcje od 22 do 30 czerwca. Zapisy będą przyjmowane po cenie maksymalnej wynoszącej 19 zł. Ostateczna cena oferowanych akcji zostanie ustalona i ogłoszona do 1 lipca i będzie taka sama dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Cena akcji dla podmiotów uprawnionych (maksymalnie 1,5% oferowanych akcji) będzie niższa o 10% od ceny dla pozostałych inwestorów. W dniach 2-6 lipca przewidziano składanie zapisów przez inwestorów instytucjonalnych, przydział akcji 7 lipca, a debiut - na 16 lipca.

Oferującym i prowadzącym księgę popytu jest Ipopema Securities, managerem oferty jest Bank Zachodni WBK, a doradcą prawnym jest DLA Piper.

Oferta publiczna akcji Enter Air obejmuje do 7 mln akcji nowej emisji, które będą stanowić 39,9% w podwyższonym kapitale. Enter Air zakłada, że inwestorom indywidualnym zostanie zaoferowanych do 1 mln akcji (ok. 15% wszystkich oferowanych akcji), a podmiotom uprawnionym do 100 tys. akcji (ok. 1,5% wszystkich oferowanych akcji). Pozostała część oferty do 5,9 mln akcji (ok. 83,5% wszystkich oferowanych akcji) zostanie zaoferowana inwestorom instytucjonalnym, podano również.

"Od początku działalności Enter Air dynamicznie się rozwija i z rok na rok systematycznie poprawia wyniki finansowe. Chcemy odnowić flotę i kontynuować nasz wzrost, a środki od inwestorów wydają się optymalnym źródłem finansowania. W zamian proponujemy potencjalnym akcjonariuszom zaangażowanie w EnterAir, lidera rosnącego rynku przewozów czarterowych w Polsce" - powiedział dyrektor generalny Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie. 

>>> Czytaj też: Samoloty pasażerskie przyszłości - tak będziemy latać za 40 lat (ZDJĘCIA i FILM)

Enter Air planuje zakup 6 nowych samolotów, w tym 2 samoloty Boeing 737-800 oraz 4 samoloty Boeing 737-8 MAX, które zastąpią część dotychczas użytkowanych maszyn. Środki pozyskane z emisji będą przeznaczone na sfinansowanie przedpłat na zakup nowych samolotów wynoszących ok. 15% ceny katalogowej.

Enter Air jest największą czarterową linią lotniczą działającą w Polsce i jednocześnie największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w naszym kraju. Grupa realizuje połączenia dla czołowych polskich i zagranicznych biur podróży latając do ponad 30 krajów od Islandii i Portugalii po Kenię i Tajlandię. Flota Enter Air składa się z 17 samolotów Boeing 737. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Manchesterze, Londynie i Tel Awiwie.

Enter Air od pierwszego roku działalności jest rentowny. W 2014 r. przychody grupy wyniosły 731,5 mln zł, EBITDA 42,2 mln zł, a zysk netto 17,4 mln zł. Około 30% przychodów realizowanych jest z połączeń poza Polską.