Solaris Tramino dla Olsztyna. Po 50 latach tramwaje wracają do stolicy Warmii i Mazur
W 1964 zlikwidowano przedwojenne linie tramwajowe w Olsztynie. Program ich rewitalizacji zakłada budowę kilku zupełnie nowych linii, przebudowę głównych ulic oraz budowę buspasów. Inwestycja będzie skończona jesienią tego roku. Zobacz, pierwszy tramwaj Solaris Tramino, skonstruowany i zbudowany specjalnie dla Olsztyna.
W 1964 zlikwidowano przedwojenne linie. Program ich rewitalizacji zakłada budowę kilku zupełnie nowych linii, przebudowę głównych ulic, oraz budowę buspasów. Inwestycja będzie skończona jesienią tego roku. Zobacz, pierwszy tramwaj Solaris Tramino, skonstruowany i zbudowany specjalnie dla Olsztyna.
1
Pierwszy tramwaj Tramino dla nowo budowanej sieci w stolicy Warmii i Mazur. Pojazdy będą szersze od tych, które jeżdżą po innych miastach Polski.
(tw/cat) PAP/Tomasz Waszczuk
PAP
2
Nietypowa szerokość Tramino Olsztyn, która wynosi 2,5 metra, umożliwia zastosowanie nietypowego w tramwajach układu siedzeń, czyli po dwa z każdej strony pojazdu.
(tw/cat) PAP/Tomasz Waszczuk
PAP / Tomasz Waszczuk
3
Skład napędzany jest czterema silnikami elektrycznymi chłodzonymi powietrzem, o mocy 120 kW każdy.
(tw/cat) PAP/Tomasz Waszczuk
PAP / Tomasz Waszczuk
4
Olsztyński tramwaj jest trójczłonowy, jednoprzestrzenny.
(tw/cat) PAP/Tomasz Waszczuk
PAP / Tomasz Waszczuk
5
Zbigniew Palenica (L) z zarządu spółki Solaris oraz prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz (P) podczas prezentacji pierwszego tramwaju Solaris Tramino Olsztyn.
(tw/cat) PAP/Tomasz Waszczuk
PAP / Tomasz Waszczuk
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję