W ubiegłym roku do Państwa Środka wyeksportowaliśmy słodycze o wartości przekraczającej 61,2 mln euro. Oznacza to niemal 14-krotny wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem 2013. Oprócz czekolady, największy potencjał eksportowy na chiński rynek mają ciastka i oraz lody. Mrożone produkty do Chin eksportuje już m.in. spółka Grycan.

- Rynki azjatyckie są dla nas istotne z punktu widzenia dalszego rozwoju działalności eksportowej – mówi Krzysztof Koszela, członek zarządu grupy Colian, właściciela m.in. marek Goplana i Solidarność w rozmowie z „Rzeczpospolitą”.

Polskie słodycze znakomicie sprzedają się również w Indiach oraz Algierii. W ubiegłym roku wartość eksportu czekolady i produktów z kakao do tych krajów wzrosła o ponad 50 proc.

Reklama

Polska od lat utrzymuje się w czołówce unijnych eksporterów słodyczy. Obecnie pod tym względem zajmujemy we Wspólnocie szóste miejsce (wyprzedzają nas Niemcy, Wielka Brytania, Włochy, Francja oraz Hiszpania).

>>> Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej"