"To będzie zmiana przyjazna dla klientów. Stronę internetową uruchomimy już w piątek. W bankowości online zmienia się jedynie szata graficzna i logotyp. A już w ten weekend ukaże się na placówkach nowe logo banku" - powiedziała Małgorzata Nycz, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej i strategii marki, podczas konferencji prasowej.

Zmianie towarzyszyć będzie kampania marketingowa promująca nową markę. W połowie lipca z kolei ruszy kampania skierowana do nowych klientów, do których adresowane będzie m.in. nowe konto osobiste "Aktywna Pensja".

Wprowadzenie wspólnej marki jest kolejnym krokiem w procesie połączenia Banku BGŻ i BNP Paribas Bank Polska. Fuzja prawna nastąpiła z końcem kwietnia 2015 r.

"Jest jeszcze jeden duży krok przed nami - fuzja operacyjna i migracja IT, którą przeprowadzimy do końca 2016 r." - dodał prezes banku Józef Wancer.

Reklama

W związku z przeprowadzaną fuzją bank zredukuje liczbę oddziałów z obecnych ponad 600 do ponad 500. Zwolnionych zostanie do 1 800 pracowników. Spodziewane efekty synergii to 350 mln zł w ciągu 3 lat, podczas gdy koszty związane z połączeniem w tym okresie to 440 mln zł.

BGŻ BNP Paribas chce być 5. bankiem w Polsce i centrum segmentu agro dla grupy

Połączony bank BGŻ BNP Paribas chce stać się 5. największym bankiem w Polsce (wobec 7. pozycji obecnie). W ramach grupy BNP Paribas może też w przyszłości pełnić rolę centrum kompetencyjnego segmentu agro, zapowiedział prezes Józef Wancer.

"Nasza ambicja mówi, że chcielibyśmy być bankiem nr 5 w ciągu trzech lat. To się wiąże z tym, że mamy bardzo silnego partnera, grupę, która wspiera swoje jednostki, inwestuje w średnio i długoterminowe plany" - powiedział Wancer podczas konferencji prasowej.

Prezes podkreślił, że celem jest nie tyle samo miejsce w rankingu banków, co udział w rynku. "Nie o to chodzi, żeby być jak największym, tylko żeby zaistnieć na rynku, na tym radarze. A żeby zaistnieć na radarze, to według mnie trzeba mieć 8-10% udziału w rynku. Będziemy robić wszystko, żeby dojść do tych 10%" - powiedział.

W związku z dobrą pozycją Banku BGŻ w segmencie bankowości dla rolnictwa i planami dalszego rozwoju w tym kierunku, połączony bank może stać się dla grupy BNP Paribas regionalnym centrum kompetencyjnym w tym obszarze.

"Jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że będziemy takim miejscem specjalizacji w agro w regionie, takim centrum kompetencji agro w Polsce dla grupy. To zabierze trochę czasu, więc nie chcę mówić, że to się stanie za miesiąc-dwa czy w tym roku, ale takie plany są brane pod uwagę" – powiedział Wancer.

Bank BGŻ BNP Paribas jest 7. co do wielkości bankiem z łącznymi aktywami na poziomie 63,6 mld zł. Wartość depozytów wyniosła 46,8 mld zł, a kredytów 49,8 mld zł na koniec 2014 r.