ikona lupy />
Korytarze transportowe sieci bazowej TEN-T: korytarz bałtycko-adriatycki (kolor granatowy), korytarz Morze Północne–Bałtyk (kolor czerwony), korytarz śródziemnomorski (kolor zielony), korytarz wschodnio-śródziemnomorski (kolor brązowy), korytarz skandynawsko-śródziemnomorski (kolor różowy), korytarz Ren–Alpy (kolor pomarańczowy), korytarz atlantycki (kolor żółty), korytarz Morze Północne–Morze Śródziemne (kolor fioletowy), korytarz Ren–Dunaj (kolor błękitny). Źródło: Komisja Europejska. / Media

O sprawie informuje „Rzeczpospolita”.

Jak czytamy w gazecie, ministrowie transportu i infrastruktury pięciu krajów nadbałtyckich (w tym polska minister Maria Wasiak) oraz komisarz ds. transportu Violeta Bulc podpisali stosowne porozumienie w Rydze podczas odbywających się tam w poniedziałek i wtorek Dni Europejskiej Sieci Transportowej (TEN-T 2015).

Reklama

Kraje wyrażają gotowość do rozpoczęcia prac budowlanych w 2018 roku, a projekt miałby zostać sfinansowany w większości (85 proc.) ze środków Unii Europejskiej.
Koszt budowy trasy szacowany jest na 3,7 do 5,2 mld euro – w zależności od wariantu trasy.

Wcześniej to poszczególne kraje konkurowały niezależnie o środki z Brukseli na realizację tego strategicznego przedsięwzięcia. Porozumienie sprawi, że wcześniej konkurujące kraje teraz wystąpią w jednej drużynie.

>>> Czytaj też: Oto główne szlaki komunikacyjne UE. Bruksela chce je zbudować do 2050 roku