"Do końca 2016 roku program ma objąć 100 tys. przedsiębiorców. Pilotaż programu rozpocznie się w województwie śląskim już na początku lipca. Jesienią mamy nadzieję przenieść program na inne miejsca w Polsce, a także zdefiniować kompetencje cyfrowe. Myślimy również o ich certyfikacji" - powiedziała Hryniewicz-Bieniek na spotkaniu z dziennikarzami.

Wskazuje, że dzięki pozyskanym umiejętnościom przedsiębiorcy będą w stanie nie tylko wprowadzić rozwiązania internetowe w swojej działalności, ale przede wszystkim zrobić to świadomie i w optymalny dla swoich potrzeb sposób. Dla niektórych firm może to oznaczać po prostu obecność w internecie, dla innych - nastawienie na użytkowników internetu mobilnego, wdrożenie sprzedaży internetowej lub wykorzystanie narzędzi w chmurze, niektóre z kolei mogą rozpocząć cyfrowy eksport.

Internetowe Rewolucje mają pozwolić przedsiębiorcom podnieść kompetencje cyfrowe i przygotować się do rozwoju i ekspansji zagranicznej w warunkach jednolitego rynku cyfrowego.

Reklama

>>> Czytaj też: Internetowe Rewolucje Google'a. Gigant z Mountain View będzie szkolić polskich przedsiębiorców

Firmy będą mogły skorzystać z indywidualnych warsztatów dotyczących wykorzystania rozwiązań adekwatnych do ich potrzeb, a także uczestniczyć w otwartych sesjach szkoleniowych. Google zapewni kilkudziesięciu ekspertów, którzy w wybranych lokalizacjach w głównych miastach aglomeracji górnośląskiej będą doradzali przedsiębiorcom, w jaki sposób skutecznie wykorzystać rozwiązania internetowe w biznesie. Przewidywana jest rozbudowa programu edukacyjnego w oparciu o platformę online.

Patronami ogólnopolskimi programu Internetowe Rewolucje są Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Konfederacja Lewiatan oraz Krajowa Izba Gospodarcza.