Jednocześnie spółka intensywnie zabiega o pozyskanie kolejnych zagranicznych partnerów w sprzedaży produktów dermokosmetycznych na Bliskim Wschodzie i w Europie Zachodniej.

"Jeśli chodzi o lek, zakończyliśmy rekrutację do badań. Ich zakończenie planowane jest po wakacjach, wyniki będą znane po 3-4 miesiącach, czyli na przełomie 2015/2016 roku. Zrekrutowaliśmy więcej pacjentów niż wymagał plan, bo część z różnych przyczyn może przerwać terapię, a tak uda się na pewno zrealizować badania" - powiedział Palka w rozmowie z ISBnews podczas Healthcare Day, zorganizowanego przez Ipopema Securities i InnerValue.

W przypadku suplementu - 2 lipca będzie posiedzenie komitetu, który zdecyduje o jego dopuszczeniu. "Do tej pory zwykle po 2-3 tygodniach była informacja zwrotna. Otrzymaliśmy też amerykański patent związany z suplementem diety" - dodał.

W części kosmetycznej spółka odnotowała 50% wzrostu r/r przychodów w maju i cały czas pracuje nad rozwojem kanałów dystrybucji.

Reklama

"Jesteśmy już obecni w największych sieciach aptek, sieciach drogeryjnych z półką dermokosmetyczną, ale są jeszcze możliwości wejścia np. do mniejszych sieci aptecznych" - podkreślił Palka.

"Poza Polską intensywnie poszukujemy partnerów, niedawno zawarliśmy umowę z firmą z Monako, która będzie sprzedawać nasze produkty pod swoją marką. Intensywnie prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami na Bliskim Wschodzie i w Europie Zachodniej. W tym roku spodziewamy się zdobycia kolejnych rynków, co pozwoli zbudować 'drugą nogę' biznesu pod postacią eksportu dermokosmetyków. Na razie udział sprzedaży zagranicznej jest niewielki, ale w przyszłości ma być istotny w perspektywie kilku-kilkunastu miesięcy" - kontynuował prezes.

Według niego, decyzja o suplemencie diety i wyniki badań leku są kamieniami milowymi, po których zapadną decyzje co do ewentualnego wyboru parkietu, na którym spółka miałaby być w przyszłości notowana.

"Nie korzystaliśmy do tej pory z finansowania obligacyjnego, ale nie wykluczamy emisji obligacji zamiast emisji akcji, gdybyśmy chcieli mocno wejść na rynek z kampanią promocyjną suplementu diety" - zaznaczył Palka.

Sukces projektu lekowego będzie także kluczowy do podjęcia decyzji o rozpoczęciu nowych projektów. Część zysku mogłaby zostać przekazana akcjonariuszom jako dywidenda, część natomiast zostać przeznaczona na inwestycje, np. w nowe cząsteczki lecznicze.

Pharmena to spółka biotechnologiczna, której głównym obszarem działalności jest opracowywanie i komercjalizacja innowacyjnych produktów powstałych na bazie opatentowanej fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA. Jest notowana na New Connect od 2008 r.