"Poczta Polska chce osiągnąć [w e-commerce] 1,5 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 100%. Oznacza to, że oprócz usług logistycznych, klienci e-commerce będą mogli korzystać z rozwiązań oferowanych przez grupę Poczty Polskiej m.in. w zakresie bankowości, ubezpieczeń czy komunikacji cyfrowej" - czytamy w komunikacie.

Głównym obszarem wzrostu Poczty Polskiej mają być paczki, przesyłki kurierskie i cały łańcuch wartości dla e-commerce.

Firma pracuje nad rozwojem swojej infrastruktury logistycznej. Od stycznia 2013 r. wymieniła prawie 2,5 tysiąca pojazdów, a do końca 2016 r. pozyska jeszcze 500 nowych aut.

"Większość pojazdów została pozyskana w ramach leasingu. W zakresie umów leasingowych firma uzyskała również program szkoleń dla pracowników, wyposażenie stacji serwisowych w diagnoskopy oraz dostęp on-line do pełnej dokumentacji technicznej producenta pojazdów" - czytamy dalej.

Reklama

W 2015 r. Poczta Polska rozpoczęła budowę 2 nowoczesnych stacji serwisowania pojazdów w Warszawie oraz Wrocławiu. Firma posiada także 11 w pełni zautomatyzowanych stacji paliw. Dzięki efektywnemu wykorzystaniu zaplecza logistycznego do obsługi pojazdów, Poczta chce do połowy 2016 r. zaoszczędzić około 16 mln zł.

Kolejne oszczędności, rzędu 9 mln zł do końca 2014 r., wynikają z wdrożenia systemu monitorowania pojazdów.