"Mam nadzieję, że zgodnie z naszym planem pierwsze samochody testowe opuszczą Halę Budowy Karoserii już jesienią tego roku. Czeka nas czas wielu testów i prób, tak, by już w drugiej połowie przyszłego roku produkować samochody, które trafią do naszych klientów z całego świata " - powiedział Marcin Kanturski, który będzie kierował Halą Budowy Karoserii, cytowany w komunikacie.

Po 250 dniach od rozpoczęcia budowy wszystkie hale produkcyjne są już zadaszone oraz mają zamknięte ściany boczne. Obecnie trwa montaż linii technologicznych.

"Obecnie wszystkie hale są już zadaszone i mają zamknięte ściany boczne. Coraz więcej prac przenosi się do wewnątrz hal produkcyjnych, gdzie rozpoczęliśmy montaż linii technologicznych. Prace związane z projektem Crafter przebiegają zgodnie z zaplanowanym harmonogramem" - powiedział prezes Jens Ocksen, cytowany w komunikacie.

Prace związane z budową nowej fabryki Volkswagena w Białężycach k. Wrześni, w której od drugiej połowy 2016 roku produkowany będzie nowa generacja modelu Volkswagen Crafter, rozpoczęły się w październiku ubiegłego roku. Szacowany roczny wolumen produkcyjny nowej fabryki ma wynosić 100 tys. samochodów rocznie. Dotychczas niemiecki koncern zainwestował blisko 365 mln euro przy budowie fabryki. Koszt całego projektu to ponad 800 mln euro.

Obok VW Poznań w Poznaniu-Antoninku  fabryka w Białężycach k. Wrześni będzie drugim ośrodkiem produkcyjnym marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce. Fabryka w Poznaniu funkcjonuje od ponad 20 lat, zaś od ponad dziesięciu lat produkowane są tutaj na rynki całego świata miejskie samochody dostawcze Volkswagen Caddy oraz Volkswagen Transporter. Roczny wolumen produkcyjny poznańskiej fabryki wynosi ponad 175 tys. samochodów.