"Sklep w Poznaniu jest siódmym otwartym w tym roku salonem Briju. Celem spółki jest otwieranie kolejnych salonów w wytypowanych lokalizacjach, tak aby na koniec roku sieć liczyła około 30 punktów" - podała spółka w komunikacie.

W ciągu najbliższych lat spółka chce otwierać salony w podobnym tempie. "Na polskim rynku jubilerskim jest miejsce na kolejne salony jubilerskie. Naszym zdaniem optymalna sieć sprzedaży dla marki Briju powinna powstać w ciągu 3 najbliższych lat"  - powiedział prezes spółki Przemysław Piotrowski, cytowany w komunikacie.

Dodał, że wszystkie otwarte do tej pory sklepy realizują wyniki zakładane w początkowym okresie działalności. "Oczywiście dojście do docelowego poziomu zyskowności może zająć nawet ponad rok, jednak szybkie osiągnięcie progu rentowności świadczy o właściwym doborze lokalizacji" - podkreślił Przemysław Piotrowski.

W tym roku już zostały otwarte salony w Warszawie, Wrocławiu, Płocku, Przemyślu i Elblągu. Do końca roku nowe sklepy zostaną otwarte m.in. w Łodzi, Bydgoszczy, Białymstoku, Bielsku-Białej, Jaworznie i Jeleniej Górze.

"W II kwartale kontynuowaliśmy kluczowe projekty, czyli rozwój własnej sieci sprzedaży, rozwój oferty produktowej oraz rozwój oferty w segmencie handlu surowcami. Mogę powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni z zakończonego kwartału" - powiedział Piotrowski.

Briju odnotowało 4,47 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2015 r. wobec 2,01 mln zł zysku rok wcześniej przy przychodach ze sprzedaży odpowiednio: 125,01 mln zł i 67,25 mln zł.

Briju specjalizuje się w projektowaniu, wytwarzaniu i dystrybucji wysokiej jakości wyrobów jubilerskich ze złota, srebra oraz z kamieni szlachetnych i syntetycznych. Spółka zajmuje się również handlem hurtowym w segmencie metali szlachetnych, głównie złota i srebra. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2014 r.