"W wyniku nabycia ww. akcji Luka Rijeka, po dokonaniu wpisu do rejestru sądowego, emitent będzie posiadał 20,81% w podwyższonym kapitale zakładowym Luka Rijeka oraz będzie miał prawo do wykonywania 2 805 232 głosów stanowiących 20,81% głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Luka Rijeka. Przed ww. nabyciem spółka nie posiadała żadnych akcji Luka Rijeka. Spółki zależne emitenta nie posiadają akcji Luka Rijeka" - czytamy w komunikacie.

Nabycie akcji sfinansowane zostało w 71% środkami własnymi spółki oraz w 29% finansowaniem zewnętrznym, podano także.

Akcje spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Zagrzebiu. Podstawowym przedmiotem działalności są usługi portowe. Zdolności przeładunkowe portu to ponad 8 mln ton (5 mln ton towarów masowych i 3,2 mln ton towarów drobnicowych). Luka Rijeka posiada również 49% udziału w terminalu kontenerowym o zdolnościach przeładunkowych na poziomie 600 tys. TEU (jednostka równa standardowemu kontenerowi 20 stopowemu).

OT Logistics podkreśla, że potencjał portu w 2014 r. był wykorzystany poniżej 25%, a Luka Rijeka odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 167,4 mln HRK (ok. 93,2 mln zł). Wartość obecnie przeprowadzonej emisji akcji spółki to 300 mln HRK (ok. 163,7 mln zł), a podstawowym jej celem są inwestycje umożliwiające pełniejsze wykorzystanie potencjału portu.

Reklama

"W ocenie spółki, nabycie akcji Luka Rijeka jest kolejnym krokiem w rozwoju grupy OT Logistics i budowie międzynarodowej grupy transportowo-logistycznej swoim zasięgiem obejmującej główne korytarze transportowe (m.in. korytarz Bałtyk-Adriatyk). Port w Rijece może stanowić element łączący Adriatyk z portami morskimi nad południowym Bałtykiem, z których dwa istotne należą do grupy OT Logistics - OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia. Nabycie ww. akcji może pozwolić na uzyskanie udziału rynkowego w południowej części Europy Środkowo-Wschodniej, korzystnie położonej dla sektora transportowego oraz możliwość rozszerzania działalności grupy na okoliczne kraje" - napisano w komunikacie.

W związku z powyższym OT Logistics nie wyklucza ewentualnego dalszego zwiększania zaangażowania w Luka Rijeka w dłuższym horyzoncie czasowym oraz zamierza prowadzić rozmowy na temat potencjalnej współpracy z Luka Rijeka zarówno na poziomie inwestycyjnym jak i operacyjnym, podsumowano w materiale.

Grupa OT Logistics świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce i Europie Środkowej oraz Zachodniej. Ma dominującą pozycję w transporcie wodnym śródlądowym w Polsce (ponad 80% rynku) i na terenie środkowo-wschodnich Niemiec (ponad 40% rynku). Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW w lipcu 2013 r. W 2014 r. do grupy dołączyły C.Hartwig Gdynia i jej spółki zależne oraz Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia.