W II kwartale 2015 roku przychody T-Mobile Polska wzrosły o 3,4% osiągając wartość 1,574 mld zł. W całym pierwszym półroczu przychody spółki wyniosły 3,176 mld zł i były wyższe o 6,4% licząc rok do roku.

Spółka podała, że wzrost całkowitych przychodów T-Mobile Polska zawdzięcza zakończonej z sukcesem integracji z GTS Poland, która przyniosła strumień dodatkowych przychodów z segmentu usług stacjonarnych dla klientów biznesowych. Dzięki realizowanym synergiom przychody uzyskiwane z tego segmentu w II kw. wyniosły 110 mln zł i wykazywały pozytywny trend w ujęciu kwartalnym rosnąc o 8,9% w porównaniu do I kw. tego roku.

W segmencie usług mobilnych przychody w I półroczu ustabilizowały się i w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku wzrosły o 0,1% osiągając wartość 2,965 mld zł.

"Kiedy w czerwcu dołączyłem do zespołu T-Mobile Polska kończył się proces optymalizacji operacyjnej i kosztowej firmy. Jego pierwsze efekty są już dziś widoczne w wynikach finansowych spółki wypracowanych w drugim kwartale tego roku. Ponadto zakończona integracja GTS z T-Mobile wywiera pozytywny wpływ na przychody i procentuje z kwartału na kwartał w obszarze usług zintegrowanych dla biznesu. W wynikach operacyjnych spółki widoczna jest potrzeba położenia większego nacisku na relacje z klientami i to będzie jeden z naszych priorytetów w drugiej połowie roku" - powiedział prezes T-Mobile Polska Adam Sawicki, cytowany w komunikacie.

EBITDA T-Mobile Polska osiągnęła wartość 591 mln zł  w II kw. i była wyższa o 0,3% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Marża EBITDA w tym czasie wyniosła 37,6% i była niższa o 1,1 pkt proc. w skali roku.

"Wyniki finansowe T-Mobile Polska w drugim kwartale odzwierciedlają sytuację na bardzo wymagającym rynku telekomunikacyjnym, na którą wpływają wcześniejsze regulacje oraz wprowadzenie taryf no limit. W tym samym czasie spółka przeprowadziła proces optymalizacji kosztów pośrednich i bezpośrednich, aby w konsekwencji zwiększyć swoją efektywność finansową w dłuższej perspektywie" - powiedział członek zarządu ds. finansowych T-Mobile Polska Jens Becker, cytowany w komunikacie. 

W I półroczu spółka prowadziła proces transformacji optymalizując koszty oraz skupiając się na wartości i jakości oferowanych usług. Efekty tych działań są widoczne we wzroście ARPU w segmencie klientów kontraktowych oraz ilości transferowanych danych przez klientów ofert na kartę.

W II kw. 2015 roku średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) dla całej bazy klientów abonamentowych i użytkowników telefonów na kartę wyniósł 23 złote.

Równocześnie wartość ARPU dla segmentu abonamentowego wzrosła w stosunku do pierwszego kwartału bieżącego roku o 2,3%.

"Ten pozytywny trend jest odzwierciedleniem zmian w ofertach T-Mobile, które oferują klientom znacznie więcej możliwości wraz ze wzrostem wartości abonamentu. Dodatkowo wzrosła liczba klientów wybierających oferty rodzinne - stanowią one już około 20% podstawowej sprzedaży T-Mobile" - podano także.

Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom, do której należą m.in. T-Mobile i T-Systems.