Najwyższą ocenę otrzymała oferta złożona przez PESA Bydgoszcz, a kolejne były propozycje Newagu i Stadlera.
Przedmiotem zamówienia jest 5 EZT dwukierunkowych, jedno lub dwupiętrowych do ruchu regionalnego i aglomeracyjnego z usługą utrzymania na okres 5 lat, z opcją zakupu kolejnych pojazdów w przyszłości. EZT mają być zasilane napięciem 3kV DC, ich długość nie powinna przekraczać 110 m, założona prędkość do 140 km/h, z minimalną liczbę siedzeń - 180 i pojemnością 370 pasażerów.
Podpisanie umowy zaplanowane jest na grudzień 2015 roku, a termin dostawy nie może przekroczyć 36 miesięcy od daty podpisania umowy.
PESA zaproponowała pojazdy czteroczłonowe, zaprojektowany na bazie sprawdzonego w polskich regionach Elektrycznego Zespołu Trakcyjnego Elf , wykorzystywanego m.in. przez SKM Warszawa, Koleje Mazowieckie, Wielkopolskie czy Śląskie.
To kolejny przetarg wygrany przez PESA we Włoszech. W tej chwili firma dostarcza spalinowe zespoły trakcyjne ATR 220 dla włoskich kolei Trenitalia, które jeżdżą już po torach Toskanii. Do końca roku we Włoszech jeździć będzie 70 pojazdów ATR, nowszej i starszej generacji.