"Spółka, dzięki zwiększonej liczbie sprzedawców, rozbudowie zespołu projektowego oraz zwiększonym nakładom na marketing zagraniczny, stale intensyfikuje działalność sprzedażową, w efekcie istotnie rozbudowując portfel zamówień. Zakontraktowane zamówienia na produkty spółki na okres 2015/2016 wg stanu na dzień publikacji wynoszą blisko 85,7 mln zł i obejmują 90 umów" - podało Feerum w raporcie półrocznym.

Potencjalny portfel klientów z terminem realizacji 2015-2016 obejmuje projekty o łącznej wartości ponad 200 mln zł, podano także.

"Dodatkowo, utrzymujące się i sprzyjające tendencje rynkowe, tj. stabilnie wzrastający popyt na produkty spółki, utrzymujące się na niezmienionym poziomie ceny głównych materiałów wykorzystywanych do produkcji (głównie stali) oraz konkurencyjne ceny usług budowlanych, pozwalają umacniać pozycję rynkową i budować wartość spółki" - czytamy także.

W ocenie zarządu, dzięki konsekwentnie realizowanej strategii, po intensywnym i przełomowym z punktu widzenia zmian dokonanych w zarządzaniu firmą ubiegłym roku, zaobserwować można istotne pozytywne efekty finansowe.

Reklama

Feerum odnotowało 4,18 mln zł jednostkowego zysku netto w I połowie 2015 r. wobec 3,01 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 40,03 mln zł w 2015 r. wobec 30,38 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 4,15 mln zł wobec 3,5 mln zł zysku rok wcześniej.

Feerum jest jednym z największych w Polsce producentów kompleksowych elewatorów zbożowych, służących do suszenia i magazynowania produktów roślinnych, takich jak m.in. zboża, rośliny strączkowe i oleiste, kukurydza i inne. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w maju 2013 r.