Inwestycja to 8 kilometrów nowych torów tramwajowych, przystanki, estakady, kładki i drogi.

Prezydent miasta Piotr Krzystek mówi, że to rewolucja w transporcie publicznym Szczecina: "To element rozbudowy systemu komunikacji, która ma być nowoczesna, sprawna dla mieszkańców i ograniczyła ruch samochodów"- podkreśla i dodaje, że oddany dziś do użytku odcinek, to pierwsza część projektu.

"Będziemy prowadzili konsultacje z mieszkańcami na temat przedłużenia linii tramwajowej dalej w stronę Kijewa, po starym szlaku komunikacyjnym lub z modyfikacjami"- zapowiada.
Szczeciński Szybki Tramwaj kosztował prawie 180 milionów złotych, z czego 86 milionów to dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Dziś i jutro przejazd tramwajami linii 2, 7 i 8 jest darmowy na całych trasach. Koncepcja budowy połączenia centrum Szczecina z dzielnicami na prawobrzeżu sięga lat 70.