Zysk operacyjny wyniósł 33,51 mln zł wobec 11,57 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 427,44 mln zł w II kw. 2015 r. wobec 1 170,74 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2015 r. spółka miała 53,05 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 31,35 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2 979,25 mln zł w porównaniu z 2 621,88 mln zł rok wcześniej.

"Zgodnie z oczekiwaniami rezultaty I półrocza osiągnięte przez grupę kapitałową są bardzo satysfakcjonujące. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o 14% r/r, z poziomu 2,62 mld zł do 2,98 mld zł. Prowadzone działania sprzedażowe pozwalają zakładać również wzrost w kolejnych okresach" - napisała wiceprezes Barbara Kaszowicz w liście do akcjonariuszy. 

Zarząd grupy prowadzi działania, których celem jest neutralizowanie niekorzystnego wpływu obniżenia ustawowej marży na wyniki finansowe, m.in. poprzez dynamizację sprzedaży, zwiększenie udziału sprzedaży towarów wysokomarżowych oraz koncentrację posiadanych aktywności na najbardziej efektywnych obszarach działalności.

Farmacol podał, że wzrost zysku netto w porównaniu do porównywalnego okresu 2014 roku głównie jest efektem centralizacji zakupów w ramach spółek grupy kapitałowej oraz prowadzonej polityki optymalizacji kosztów.

"Grupa kapitałowa Farmacol w 2015 roku równie podobnie jak w okresach poprzednich planuje mieszany model rozwoju, uwzględniający rozwój organiczny oraz rozwój prowadzony przez akwizycję. Ma sprawną i ciągle rozwijającą się logistykę, oferuje atrakcyjne warunki handlowe i dalej skutecznie pozyskuje nowych klientów", czytamy także w sprawozdaniu zarządu. 

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2015 r. wyniósł 25,56 mln zł wobec 23,24 mln zł zysku rok wcześniej.

Farmacol to dystrybutor farmaceutyczny, notowany na warszawskiej giełdzie od 1999 r. Skonsolidowane przychody spółki sięgnęły 5,36 mld zł w 2014 r.