Zbrojeniowa spółka chce zdobyć krajowe kontrakty za 60 mld zł i rozwinąć skrzydła za granicą, wchodząc do grona najlepszych w Europie – czytamy w „Pulsie Biznesu”.

Rok po fuzji Polska Grupa Zbrojeniowa chce zaprezentować strategię rozwoju na najbliższe 15 lat. Strategia będzie ambitna.

„Zamierzamy wziąć udział w realizacji niemal wszystkich programów z Planu Modernizacji Technicznej Sił Zbrojnych RP i zdobyć kontrakty o wartości powyżej 60 mld zł – szacuje Wojciech Dąbrowski z zarządu PGZ.

60 mld zł to prawie połowa puli, jak na zbrojenia do 2022 roku przeznaczy Ministerstwo Obrony Narodowej.

Reklama

Aby nie stracić zamówień po tym roku, PGZ ma zamiar rozwijać rynki eksportowe. Dziś o grupy należy 38 spółek, ale docelowo Grupa ma się opierać o 10 platform produktowych (m.in. platforma lądowa, powietrzna, elektroniczno-informatyczna.