Oferta Porr Polska Infrastructure (d. Bilfinger Infrastructure), warta 608,81 mln zł brutto, została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki, podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

"Realizację odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 20,2 km wyceniono na ok. 608,8 mln zł. Wykonawca zadeklarował ukończenie prac w ciągu 34 miesięcy (do czasu nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i udzielił 10-letnią gwarancję jakości" - czytamy w komunikacie.

Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj, co oznacza, iż przyszły wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę. Przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację  powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi.

Dwujezdniowa droga ekspresowa wykonana będzie w technologii betonu cementowego. Od granicy województw poprowadzi nowym śladem po wschodniej stronie Ryk, a za Moszczanką wejdzie w korytarz obecnej DK17, po jej zachodniej stronie, podano również

GDDKiA przypomina, że wyłoniono już najkorzystniejsze oferty na cztery z siedmiu odcinków realizacyjnych S17 o łącznej długości ok. 58,6 km:
-od końca obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc (ok. 12,2 km, wyłoniono firmę Budimex)
-od obwodnicy Gończyc do granicy województw (ok. 13 km, Budimex)
- od granicy województw do węzła Skrudki (ok. 20,2 km, Porr Polska Infrastructure d. Bilfinger Infrastructure)
- od węzła Skrudki do węzła Kurów Zachód (ok. 13,2 km, Mota Engil Central Europe).

"Na pozostałe trzy odcinki o łącznej długości 37,2 km: od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli (ok. 15,2 km), obwodnicę Kołbieli (ok. 8,7 km) i dalszy do obwodnicy Garwolina (ok. 13 km) zaprosiliśmy wyłonionych w pierwszym etapie przetargu wykonawców do złożenia ofert cenowych" - podsumowuje Dyrekcja.