Strata operacyjna wyniosła 0,13 mln zł wobec 10,82 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 21,43 mln zł w II kw. 2015 r. wobec 30,5 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2015 r. spółka miała 11,38 mln zł skonsolidowanej straty netto z działalności kontynuowanej w porównaniu z 40,11 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 67,51 mln zł w porównaniu z 57,74 mln zł rok wcześniej.

"Strata netto z działalności kontynuowanej została obniżona prawie czterokrotnie i wyniosła tylko 11,3 mln zł, a korzystna sprzedaż projektów convenience i dyskontowego pozwoliły osiągnąć zysk netto na poziomie 37,3 mln zł" - podkreślono w komunikacie.

"Wynik finansowy pierwszego półrocza to efekt sprzedaży przede wszystkim spółek zależnych, tj. Małpki i Dyskontu. Jednocześnie zarząd cały czas optymalizuje koszty funkcjonowania grupy biorąc pod uwagę jej obecną aktywność, skoncentrowaną głównie na segmencie nieruchomości oraz działalności e-commerce pod marką Merlin" - powiedział prezes Maciej Szturemski, cytowany w komunikacie. 

Spółka podała w raporcie, że zysk netto z działalności zaniechanej wyniósł 90,7 mln zł w samym II kw. br. i 48,69 mln zł w całym I półr. br. 

W ujęciu jednostkowym zysk netto z działalności kontynuowanej w I poł. 2015 r. wyniósł 0,69 mln zł wobec 0,41 mln zł zysku rok wcześniej.

Czerwona Torebka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie 28 grudnia 2012 r. To grupa handlowa, posiadająca m.in spółkę Merlin.pl. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 230,81 mln zł w 2014 r.