Zysk operacyjny z dz. kont. wyniósł 16 mln zł wobec 12 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA z dz. kont. w II kw. 2025 r. wyniosła 40 mln zł wobec 33 mln zł w II kw. 2014 r.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży z dz. kont. sięgnęły 677 mln zł w II kw. 2015 r. wobec 630 mln zł rok wcześniej.

W I półroczu 2015 r. strata netto z działalności kontynuowanej wyniosła 59 mln zł wobec 47 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży z dz. kont. w wysokości 1 287 mln zł w 2015 r. wobec 1 171 mln zł rok wcześniej.

"W I połowie 2015 r. przychody ze sprzedaży LFL Grupy EM&F (tj. na porównywalnej grupie punktów handlowo-usługowych, liczone po kursie stałym) wzrosły o 9,8% r/r. Wysokie dynamiki sprzedaży LFL zostały odnotowane we wszystkich segmentach" - czytamy w komunikacie.

Skorygowana EBITDA z dz. kont. w okresie I poł. 2015 r. wyniósł 45 mln zł wobec 33 mln zł zysku rok wcześniej.

"Największy wzrost EBITDA miał miejsce w grupie Smyk - o 448% r/r do 19 mln zł, głównie w wyniku dynamicznego wzrostu przychodów ze sprzedaży (w tym LFL), utrzymania poziomu marży brutto i ścisłej kontroli kosztów operacyjnych" - czytamy dalej.

Jednocześnie skorygowana EBITDA wzrosła o 43% r/r w segmencie e-commerce. W grupie Empik odnotowano spadek do 3 mln zł z 8 mln zł rok wcześniej, głównie ze względu na spadek przychodów ze sprzedaży w działalności wydawniczej.

Na koniec I poł. 2015 r. łączna powierzchnia handlowo-usługowa Grupy EM&F wynosiła 317 163 m2 i liczyła 563 placówki, z czego 115 placówek (o łącznej powierzchni 34 999 m2) dotyczy działalności zaniechanej w segmencie szkół językowych.

W II kwartale 2015 r. w ramach działalności kontynuowanej Grupy EM&F zostały otwarte 4 sklepy i zamknięte 4 sklepy. Natomiast w ramach działalności zaniechanej grupa zbyła na rzecz podmiotów zewnętrznych i/lub zamknęła 22 placówki, podano także.

Grupa Empik Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki oraz kursy językowe. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion jako spółka holdingowa.