Libet chce utrzymywać tempo wzrostu wyższe od rynku i na koniec roku zwiększyć swoje udziały w rynku kostki brukowej z 26% na początku roku. Liczy na popyt ze strony deweloperów realizujących inwestycje mieszkaniowe i komercyjne, poinformował prezes Thomass Lehmann.

"W ubiegłym roku sprzedaż napędzały nam wybory samorządowe. Obecnie obserwowana dynamika wzrostu obrotów jest satysfakcjonująca, biorąc pod uwagę wysoką bazę porównywalną. Nasza dynamika jest nadal wyższa od rynkowej (7,9% w I półr. wobec 2,9% rynku cementu). Chcemy wciąż rosnąć szybciej od rynku cementu, którego dynamikę całoroczną szacujemy na 5-6%, co da nam dalszy wzrost naszego udziału rynkowego ogółem wobec 26% na początku roku" - powiedział Lehmann podczas spotkania z dziennikarzami.

"Motorem wzrostu w II półroczu i w 2016 roku powinien być popyt ze strony deweloperów realizujących inwestycje mieszkaniowe i komercyjne" - dodał prezes Libetu.

Produkty premium wzrosły do 45% całkowitej sprzedaży, a udział spółki w tym segmencie wynosi 37%. "Cały czas pracujemy nad zwiększeniem udziału premium do 50% naszej sprzedaży" - dodał prezes Libetu.

Podkreślił on realizowane przez Libet inicjatywy prosprzedażowe: rozwój franczyzowej sieci sprzedaży Libet Platinum (już 50% sprzedaży), nową submarkę Libet Ceramic, BaumaBrick (15 ogrodów wystawowych przy sklepach sieci DIY). "Wszystkie te inicjatywy mają zdecydowanie korzystny wpływ na sprzedaż" - stwierdził prezes.

Reklama

>>> Czytaj też: Zysk netto Libetu spadł r/r do 1,43 mln zł w I poł. 2015 r.

Dyrektor finansowy Libetu Ireneusz Gronostaj podkreślił, że inicjatywy prosprzedażowe wygenerowały też koszty. Dodatkowo "zrobiono porządek w należnościach". " To wpłynęło na nasze zyski. Z kolei zdecydowanie poprawiliśmy cash flow, dzięki m.in. bardzo dużej poprawie ściągalności należności. Jednocześnie wydłużamy terminy płatności, tak żeby zoptymalizować obrót gotówką w okresie zimowym" - wskazał Gronostaj.

Dodał, że spółka spłaca swoje zadłużenie wykorzystując korzystną sytuację na rynku finansowym. "Mamy linię kredytową na akwizycje - pracujemy nad tym dalej, priorytetem jest lokalizacja eliminująca 'białe plamy' pokrycia kraju" - stwierdził dyrektor finansowy.

Libet to największy producent kostki brukowej w Polsce oraz lider rynku produktów premium. Spółka prowadzi obecnie produkcję w 15 zakładach produkcyjnych na 26 liniach produkcyjnych i obróbczych. Jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2011 r.