"Marża powinna trochę rosnąć w II półroczu, bo ceny uwzględniają wzrost kursu dolara. Półrocze do półrocza będzie stabilnie, ale może nie udać się odrobić na tyle, by wrócić do marży na poziomie z ubiegłego roku" - powiedział Przybyła podczas spotkania prasowego.

"Oceniamy, że spadek marży wyniesie ok. 3%" - dodał wiceprezes.

W I poł. br. marża brutto na sprzedaży wyniosła 51,3% wobec 54,5% rok wcześniej.

Przybyła poinformował także, że nie spodziewa się osiągnięcia w całym 2015 roku dynamiki przychodów na poziomie z ub. roku,tj. 15%.

Reklama

"Raczej nie będzie takiej dynamiki 15% w tym roku, bo w pierwszej połowie, kiedy zmienił się kurs dolara nie podnieśliśmy cen w naszych sklepach, ale już w drugim półroczu ceny dostosowaliśmy do kursu, więc przychody w sklepach porównanych będą gorsze. Oczywiście, będą też nowe otwarcia, ale one nie skompensują tego" - powiedział wiceprezes.

"Szacujemy, że docelowo, na koniec roku osiągniemy 10-12% wzrostu obrotów w całym 2015" - dodał.

Wzrost sprzedaży w porównywalnych sklepach własnych (like-for-like) wyniósł 10% w I poł. 2015, a w sklepach franczyzowych sięgnął 13% r/r.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 82,82 mln zł w I poł. 2015 r. wobec 71,72 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 15,5% r/r.

Prezes Marek Dworczak poinformował, że CDRL nie podjął jeszcze decyzji co do wypłaty dywidendy za 2015 r. "Jeśli wyniki będą na tym poziomie, co w ub. roku i nie będzie większych wydatków, to myślę, że będziemy rekomendować wypłatę dywidendy" - powiedział.

CDRL planuje uruchomienie 10-15 sklepów w Polsce w 2016 r.

CDRL - właściciel marki Coccodrillo - planuje uruchomienie do końca tego roku 5-6 sklepów w Polsce oraz 10-15 nowych sklepów w przyszłym roku, poinformował prezes Marek Dworczak.

"W przyszłym roku planujemy otworzyć 10-15 sklepów i docelowo w Polsce chcemy ich mieć 250. Optymalizujemy tę sieć, jednostki się wymieniają, więc powierzchnia może przyrastać wolniej. W związku ze zmianą wizualizacji spodziewamy się dużego wzrostu obrotów" - powiedział prezes Marek Dworczak podczas spotkania z dziennikarzami.

Na ten rok CDRL zaplanował uruchomienie jeszcze kilku sklepów w Polsce.

"Poszukujemy nowych lokalizacji. Myślę, że 5-6 sklepów będzie otwartych do końca roku - w centrach i na ulicach miast. Staramy się otwierać je w istniejących centrach handlowych. Obecnie otwieramy sklepy w nowym wizerunku, w niektórych przeprowadzamy remonty" - powiedział Dworczak.

Prezes dodał, że CDRL jest mało widoczny w Trójmieście, głównie ze względu na problem wysokich czynszów. Dlatego spółka "przygląda się" Galerii Bałtyckiej i Metropolii i nie wykluczone, że tam otworzy sklep.

W I półroczu CDRL uruchomił w Polsce 6 salonów franczyzowych i 5 własnych, w Rumunii, Czechach, Litwie i Bułgarii łącznie 5 salonów, zaś poza UE 6 salonów oraz 11 kornerów w Chinach, Brazylii, Turkmenistanie, Egipcie i Sri Lance.

"Co do otwarć za granicą, to jesteśmy uzależnieni od naszych agentów. Chcemy pracować nad rynkiem rumuńskim, gdzie ceny, które wprowadziliśmy są o ok. 15% wyższe niż w Polsce. Chcemy tam umacniać się i połączyć tę sprzedaż ze sprzedażą w sklepie internetowym. Na takich rynkach jak Litwa, Łotwa, Bułgaria i Węgry nie planujemy otwarć sklepów monobrandowych i jesteśmy uzależnieni od tego, czy będą otwarcia sklepów wielobranżowych" - podkreślił Dworczak.

Na koniec czerwca CDRL prowadził działalność w 220 sklepach na terenie kraju oraz 127 sklepach w krajach Unii Europejskiej. Powierzchnie sklepowe wyniosły w czerwcu 2015: 21.324 m2, co stanowi wzrost w stosunku do czerwca 2014 o 7%. Łącznie cała sieć Coccodrillo liczyła 385 punktów sprzedaży.

CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w październiku 2014 r.