Polskie porty morskie są coraz bardziej konkurencyjne. Duża w tym zasługa polskich służb granicznych, w tym Służby Celnej.

Wiceszef tej jednostki Sławomir Pichor powiedział, że widać już pierwsze pozytywne efekty wdrożenia skoordynowanych odpraw, których czas nie przekracza 24 godzin. Jego zdaniem to zwiększa konkurencyjność polskich portów, tym bardziej, że Gdańsk jest jedynym portem głębokowodnym na Bałtyku. "Tam odnotowujemy bardzo dynamiczny wzrost obrotu kontenerowego. Uruchomione zostały trzy bezpośrednie linie z Chin i ten port się rozwija" - powiedział Sławomir Pichor.

Zastępca Szefa Służby Celnej dodał, że rozwojowi polskich portów morskich sprzyjają również inne rozwiązania. Wymienił wśród nich możliwość przeprowadzenia odpraw przed przypłynięciem statków oraz rozwój infrastruktury drogowej.

W ubiegłym roku w Głębokowodnym Terminalu Kontenerowym w Gdańsku przeładowano blisko milion 200 tysięcy TEU. W tej jednostce równej objętości kontenera o długości 20 stóp wyraża się wielkość przeładunków w portach.

Reklama