"PLK tylko w bieżącym roku obejmuje rewitalizacją i modernizacją 46 mostów. Prace te prowadzone są w ramach modernizacji linii kolejowych i jako inwestycje punktowe. Jednocześnie narodowy zarządca infrastruktury kolejowej remontuje mosty eksploatowane na pozostałych liniach kolejowych i przywraca wymagane  parametry użytkowe. Po zakończeniu tych robót pociągi pojadą nawet czterokrotnie szybciej, a wymiana i wzmocnienie konstrukcji zwiększy nośność obiektów, czyli po torach pojadą pociągi o większym nacisku osi. Prace utrzymaniowe, dzięki którym zapewniany jest coraz lepszy stan linii, w tym roku obejmą 99 mostów" - czytamy w komunikacie.

Celem modernizacji jest podwyższenie parametrów technicznych mostów i dostosowanie ich do coraz wyższych parametrów użytkowych linii kolejowych w zakresie maksymalnej prędkości pociągów, nacisku osi i skrajni budowli, podano również.

Do tej pory PKP PLK zmodernizowały m.in. mosty na linii E30 Zgorzelec –Wrocław, na dolnośląskim odcinku modernizowanej linii E59 z Wrocławia do Poznania, na linii E65 z Warszawy do Gdańska i linii E30 z Rzeszowa do Przemyśla.

Remonty przeszły lub przechodzą m.in. Most Gdański nad Wisłą w Warszawie, most zwodzony na Regalicy w Szczecinie i most na Warcie w Poznaniu Starołęce.

PKP PLK na ponad 18,5 tys. km linii kolejowych utrzymuje 3395 mostów – o łącznej długości ponad 132 km. Najdłuższym mostem jest most kolejowy nad Wisłą w Grudziądzu. Jedynym zwodzonym mostem jest most na Regalicy w Szczecinie.

>>> Czytaj też: Drogowy tryb wyborczy. Zobacz, jakie inwestycje zostaną oddane przed czasem