O sprawie informuje serwis standard.co.uk.

Informacja ta pojawia się w momencie, gdy brytyjscy konkurenci Lidla – Waitrose i Morrisons – zmagają się ze spadkami sprzedaży i planują zamykanie kolejnych sklepów.

Niemiecka sieć szuka miejsc na otwarcie 281 dyskontów. Działania Lidla są częścią strategii firmy, która początkowo była nakierowana na klientów dzielnic, które są zamieszkiwane przez klasę średnią. Było to trudne, ponieważ wysokie stawki najmu lokali i powierzchni w tych dzielnicach uniemożliwiały realizację modelu nisko-kosztowego.

Dziś firma chce przyciągnąć także zamożniejszych klientów, oferując produkty z górnej półki, takie jak np. wina Saint-Julien Grand Cru Classe za cenę prawie 40 funtów. Mimo to ceny we wszystkich sklepach sieci Lidl na Wyspach pozostaną takie same.

Reklama

Lidl ma ambicję wejścia także do innych dzielnic, które wcześniej nie były dla tej sieci dostępne. Chodzi m.in. o Chiswick, Muswell Hill, Barnes, Battersea, Dulwich i Wandsworth, gdzie dominowały sklepy Waitrose, Teslo i Sainsbury.

>>> Czytaj też: Jak Lidl i Kaufland za pieniądze międzynarodowych instytucji finansowych zdobywały polski rynek