To jeden z kilku strategicznych projektów, który ma na celu uruchomienie nowoczesnego środowiska obsługi klientów operatora. W ramach przedsięwzięcia, m.in. zmigrowane zostaną dane klientów biznesowych Orange, podało Asseco.

"W trakcie realizacji projektu Asseco przeniesie dane do nowego systemu bilingowego BRM (Oracle Billing and Revenue Management). Migracja obejmie klientów usług stacjonarnych z rynku B2B oraz dane klientów hurtowych, oferujących usługi telekomunikacyjne na bazie infrastruktury udostępnianej przez Orange Polska. Projekt umożliwi konsolidację systemów billingowych Orange, podniesienie poziomu obsługi klientów i związane z nim zarządzanie rozliczeniami i płatnościami. Zakończenie migracji klientów planowane jest w połowie 2017 roku". Naszym zadaniem jest realizacja procesów: zbierania wymagań, fazy analitycznej, implementacji zmian w systemie BRM i w środowisku zintegrowanym oraz migracji klientów" – powiedział dyrektor Pionu Telekomunikacji i Mediów w Asseco Poland Radosław Semkło, cytowany w komunikacie.

"Serat Deco to dla Orange Polska kontynuacja kluczowych działań w obszarze systemów billingowych, a zarazem jeden z kilku głównych programów strategicznych, których celem jest transformacja biznesowa i technologiczna naszej firmy. Ważny element tej transformacji stanowi budowa nowego środowiska zintegrowanego. Zmieni to podejście do sprzedaży i obsługi nowoczesnych usług telekomunikacyjnych, a w szczególności usług konwergentnych" – powiedział wiceprezes Orange Polska Piotr Muszyński, cytowany w komunikacie.

Asseco to jeden z kluczowych dostawców IT dla Orange Polska. Jest partnerem operatora odpowiedzialnym, m.in. za rozwój systemów fakturowania i obsługi Klienta telefonii stacjonarnej oraz outsourcing systemu bilingowego dla telefonii stacjonarnej. Spółka wdrożyła także system Asseco Utility Management Solutions (AUMS), który wspiera obsługę i rozliczenia, wprowadzonej w tym roku przez Orange Polska, sprzedaży energii elektrycznej.