Niemiecki koncern medialny Axel Springer zgodził się na przejęcie 88 proc. udziałów w popularnym portalu Business Insider.

Wartość transakcji to 343 mln dol. Dzięki przejęciu 88 proc. udziałów, Axel Springer znajdzie się w posiadaniu 97 proc. Business Insidera. Pozostałe 3 proc. nowojorskiego portalu należą do Jeffa Bezosa, założyciela Amazona.

O planach przejęcia przez niemiecki koncern medialny mówiło się w branży już od jakiegoś czasu.

Analitycy komentują, że przejęcie amerykańskiego portalu to kolejna próba wejścia na rynek anglojęzycznych newsów. Dwa miesiące temu Axel Springer przegrał walkę o przejęcie „Financial Timesa” od firmy Pearson. Brytyjska gazeta trafiła ostatecznie w ręce japońskiego koncernu medialnego Nikkei za 1,3 mld dol.

Dzięki przejęciu BI Axel Springer stanie się jednym z głównych dostawców anglojęzycznych newsów w wydaniu online w skali globu.

Reklama

„Transakcja jest kluczowym elementem strategii Axel Springera, aby umocnić swoją pozycję na rynku dziennikarstwa online w krajach anglojęzycznych” – czytamy w oświadczeniu największego europejskiego wydawcy prasowego.

Henry Blodget – założyciel oraz redaktor naczelny Business Insidera, a także dyrektor zarządzająca portalu Julie Hansen – zachowają swoje stanowiska. Serwis zatrudnia ponad 325 osób, z czego połowa to dziennikarze.

Aby sfinalizować transakcję, Axel Springer będzie musiał uzyskać zgodę odpowiednich urzędów antymonopolowych.

Business Insider ma dziś 76 mln unikalnych użytkowników miesięcznie. Założony w 2007 roku przez analityka z Wall Street portal doczekał się 7 regionalnych wersji poza USA, m.in. w Wielkiej Brytanii, w Australii czy w Singapurze.