Ukończenie jednej z największych inwestycji kolejowych w Europie opóźni się. Przesunięcie terminu wynika z opóźnienia w przekazaniu jednej z działek kluczowych dla dokończenia budowy.

Torpol - jako lider konsorcjum odpowiedzialnego za budowę intermodalnego dworca Nowa Łódź Fabryczna - podpisał z zamawiającym aneks przesuwający termin wykonania robót do sierpnia 2016 r., podała spółka.

"Przesunięcie terminu wynika z opóźnienia w przekazaniu jednej z działek kluczowych dla dokończenia budowy. Opóźnienie nie powstało z przyczyn leżących po stronie wykonawcy" - czytamy w komunikacie.

"Cieszymy się, że udało nam się uzgodnić z zamawiającym nowy termin realizacji kontraktu. Dodatkowy rok pozwala nam na komfortowe dokończenie prac przy dworcu, który całkowicie zmieni komfort podróży w Łodzi. Porozumienie jest też dowodem, że deklarowana przez zamawiających potrzeba dialogu przy najważniejszych inwestycjach kolejowych rzeczywiście jest faktem" - skomentował prezes Tomasz Sweklej, cytowany w komunikacie.

>>> Zobacz też: Problemy na budowie dworca Łódź Fabryczna. Inwestycja coraz bardziej opóźniona

Reklama

Umowa na budowę nowego Dworca Fabrycznego w Łodzi zawarto w 2011 r. Zamawiającymi są PKP Polskie Linie Kolejowe, miasto Łódź oraz Polskie Koleje Państwowe S.A. Wykonawcą jest konsorcjum Torpolu, Astaldi, PUT Intercor i PBDiM. Wartość inwestycji to ok. 1,8 mld zł.

Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2014 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 775 mln zł w 2014 roku.