Napis "produkt naturalny" już nie robi wrażenia. Wyedukowany konsument szuka prostej żywności z dobrym tłuszczem, białkiem i - co ciekawe - pochodzeniem i historią.

"Puls Biznesu" pisze o trendach o jakich mówiono podczas Anugi - odbywających się w Kolonii największych targów spożywczych w Europie.

- Stwierdzenie na żywności miesza konsumentowi w głowie. W praktyce nie wie co oznacza, bo to pojęcie jest niezdefiniowane przez prawo. Obecnie konsument nie chce takich produktów, ale z tak zwaną czystą i prostą etykietą, czyli składnikami, których większość bez problemu rozpozna. Dzięki temu rozpozna produkt jako zdrowszy - mówi gazecie Sjoerd Post analityk firmy IMI, która określiła najważniejsze trendy dla branży spożywczej.

Dla konsumentów ważne jest też wyrzucenie wszystkich sztucznych dodatków. Szukają również źródła białka - na topie jest to z serwatki i gruszki. Zdaniem ekspertów na wielką karierę czeka białko z owadów.

Więcej na ten temat - w "Pulsie Biznesu".

Reklama