"Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani wygraniem aukcji na częstotliwości LTE, w której uzyskaliśmy dwa bloki w paśmie 800 MHz za kwotę niższą od średniej ceny zapłaconej przez naszych konkurentów. Wyniki aukcji poprawiły sytuację konkurencyjną na korzyść Orange Polska i musimy je uwzględnić w naszej strategii. Będziemy intensywnie pracować nad nowym planem średniookresowym, który zamierzamy przedstawić akcjonariuszom w lutym 2016 roku" - powiedział Duthoit, cytowany w komunikacie.

"Pomimo tego, że okres letni tradycyjnie nie sprzyja działalności komercyjnej, w III kw. udało nam się utrzymać dużą aktywność marketingową. Było to zgodne z naszymi zapowiedziami z poprzedniego kwartału. Dużym powodzeniem cieszyły się wprowadzone w II kw. oferty oraz kontynuowaliśmy wewnętrzne działania w celu ograniczenia utraty klientów i poprawy ich satysfakcji. W efekcie, pod względem ewolucji bazy klientów III kw. okazał się najlepszym kwartałem w tym roku w prawie wszystkich kategoriach usług" - dodał prezes Orange Polska.

W segmencie mobilnych usług abonamentowych, liczba przyłączeń netto i wskaźnik utraty klientów (churn) były najlepsze od wielu lat, wskazał szef operatora.

"Stacjonarny dostęp do internetu pozostaje dla nas największym wyzwaniem, ale w III kw. wyraźnie zaznaczył się korzystny wpływ wprowadzonych w czerwcu bardziej atrakcyjnych cen, co pozwoliło nam ograniczyć utratę klientów. Liczymy na jeszcze lepsze wyniki w IV kw., po rozpoczęciu w październiku ogólnopolskiej promocji naszej oferty usług światłowodowych. Aktywne działania marketingowe znalazły odzwierciedlenie w kosztach sprzedaży i wskaźnikach rentowności w III kw. W tradycyjnie najlepszym sprzedażowo czwartym kwartale zamierzamy nadal prowadzić aktywną działalność w obszarze komercyjnym" - podsumował Duthoit.

Reklama

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej i komórkowej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP).