"Jest to już 4. odcinek drogi S6, dla którego w przeciągu ostatnich 30 dni podpisano umowę. Tym samym w realizacji jest już odcinek S6 od Goleniowa do Kołobrzegu o łącznej długości 78 km. Pozostały do podpisania umowy na 2 odcinki od Kołobrzegu do Koszalina, a rozstrzygnięcia wymaga jeszcze przetarg na obwodnicę Koszalina i Sianowa. Realizacja odcinka Nowogard - Płoty będzie trwała 34 miesiące, w tym 15 miesięcy jest przewidziane na prace projektowe, budowa drogi zakończy się w kwietniu 2019 roku" - czytamy w komunikacie.

Odcinek Nowogard - Płoty rozpoczyna się od istniejącej obwodnicy Nowogardu. Trasa biegnie w zbliżeniu do istniejącej DK nr 6, omija miejscowości Żabowo i Lisowo. Droga ekspresowa będzie stanowiła północną-zachodnią obwodnicę miejscowości Płoty, gdzie na DW 109 zlokalizowano węzeł drogowy Płoty Północ. Następnie trasa przechodzi przez dolinę rzeki Rega (gdzie zaplanowano długą na około 600 metrów estakadę) i wchodzi w korytarz istniejącej DK nr 6, gdzie łączy się z kolejnym odcinkiem drogi ekspresowej. W ramach zadania przewidziano budowę Obwodu Utrzymania Drogi przy węźle Nowogard Wschód i pary Miejsc Obsługi Podróżnych Wyszogóra, podano również.

W pozostałych przetargach na S6 w zachodniopomorskim najkorzystniejsze oferty miały: Budimex (odcinki Goleniów - Nowogard i Płoty - Kiełpino), konsorcjum Polaqua i Dragados (Kiełpino - Kołobrzeg Zachód), Porr Polska Infrastructure (Kołobrzeg Zachód – Ustronie Morskie) i konsorcjum spółek Strabagu (Ustronie Morskie - początek obwodnicy Koszalina i Sianowa). 

>>> Czytaj też: Stolica domknie wielki kolejowy ring? Rusza przetarg na modernizację linii obwodowej w Warszawie