"Naszym celem było pozyskanie około 25 mln zł wpływów netto z emisji nowych akcji. Zważywszy, że w drodze budowy księgi popytu cena emisyjna została ustalona na poziomie 17 zł, ostateczną liczbę nowo emitowanych akcji wyznaczyliśmy na 1,6 miliona sztuk. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, pieniądze z emisji akcji przeznaczymy na dalszy rozwój naszej sieci sprzedaży, rozbudowę centrum logistycznego, rozwój sprzedaży internetowej na nowych rynkach zagranicznych, a także – w związku z dynamicznie rosnącą sprzedażą – zasilenie kapitału obrotowego. Cieszymy się, że nasze dotychczasowe osiągnięcia i strategia rozwoju zyskały uznanie inwestorów giełdowych" – powiedział prezes spółki Jędrzej Wittchen, cytowany w komunikacie.

Poza nową emisją, oferta publiczna akcji Wittchen obejmuje również sprzedaż 1 650 000 akcji przez dotychczasowych akcjonariuszy spółki. Łączna liczba oferowanych akcji wynosi zatem 3 250 000, z tego 250 000 akcji zostanie przydzielonych inwestorom indywidualnym. Ostateczna łączna wartość brutto oferty wyniesie 55,25 mln zł.

Zgodnie z harmonogramem oferty publicznej, od 26 do 28 października przyjmowane będą zapisy na akcje w transzy inwestorów instytucjonalnych. Przydział akcji zaplanowano na 29 października br., natomiast zakładany pierwszy dzień notowania akcji i PDA na GPW to 9 listopada br.

Wcześniej spółka informowała, że cena maksymalna, po której przyjmowane będą zapisy na akcje Wittchen w transzy inwestorów indywidualnych, została ustalona na 19 zł. Ostateczna cena akcji oferowanych miała zostać ustalona w drodze budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych i opublikowana najpóźniej 24 października br.  Wittchen jest wiodącym na polskim rynku sprzedawcą luksusowych dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż luksusowego obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. W 2014 r. Wittchen odnotował 27,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przy 130,5 mln zł przychodów.