"Proces rebrandingu jest kontynuacją konsekwentnie realizowanej strategii biznesowej, której kamieniem milowym było połączenie Wind Mobile z Software Mind w 2014 roku. Konsolidacja potencjału obu firm w nową markę o nazwie Ailleron to wynik naszego dynamicznego wzrostu, a także dowód na pozytywne zmiany zachodzące w firmie" - powiedział Styczeń, cytowany w komunikacie.

Ailleron jest producentem i dostawcą cyfrowych technologii dla międzynarodowych banków czy sieci hotelowych, a z jego usług teleinformatycznych korzystają wszyscy operatorzy w Polsce, podano w informacji.

"Nasze produkty nie tylko wypełniają niszę technologiczną w konkretnych branżach, ale przede wszystkim wyznaczają trendy na różnych rynkach - iLumio na hotelarskim, LiveBank na bankowym czy Ringback Tones na telekomunikacyjnym" - dodał dyrektor marketingu Ailleron Piotr Kiser, cytowany w komunikacie.

Wskazał, że z produktów spółki korzystają największe marki adresowanych sektorów, w tym: Commerzbank, ING Bank Śląski, mBank, BZ WBK, SK Bank, Hilton, Best Western, Holiday Inn, Puro, T-Mobile, Orange, Plus, Play. Ailleron swoją strategię rozwoju kieruje głównie na ekspansję zagraniczną, która obecnie stanowi 27% przychodów spółki.

"Obecnie pracujemy nad nowymi wdrożeniami i umowami - jesteśmy na etapie finalizowania kontraktu z dużą siecią bankową z Singapuru, negocjujemy wdrożenia iLumio w Dubaju, a na krajowym gruncie wdrażamy kolejną bankowość cyfrową, podpisując umowę z Bankiem Pocztowym. Nowe kontrakty otwierają nam drzwi na kolejne perspektywiczne rynki, a wdrożenia w największych sieciach zwracają uwagę innych firm z danego sektora, co przyczynia się do wzrostu zainteresowania naszymi produktami" - dodał Styczeń.

Ponadto w sierpniu firma rozszerzyła współprace z T-Mobile Polska, podpisując rekordowy kontrakt, szacowany na 100 mln zł z notowaną na nowojorskiej giełdzie Wipro Ltd. Na mocy nowego porozumienia Ailleron będzie rozwijać i utrzymywać ponad 40 strategicznych systemów IT, należących do T-Mobile Polska. Umowa została podpisana na 5 lat.

Wyniki finansowe firmy za pierwsze półrocze 2015 pokazują wzrost przychodów o 175% r/r do 32,4 mln zł oraz zysku - do 4,9 mln zł z 2,5 mln zł w I poł. 2014 r. Coraz większy udział w sprzedaży generują przychody produktowe, które ze względu na niski koszt krańcowy, są najbardziej rentownym obszarem firmy. Podobne korzystne tendencje firma obserwuje w strukturze geograficznej sprzedaży, gdzie rosnącym obszarem jest eksport.

Ailleron (dawniej Wind Mobile) jest integratorem i dostawcą autorskich rozwiązań teleinformatycznych umożliwiających operatorom mobilnym oferowanie nowoczesnych usług i generowanie dodatkowych przychodów. Pod koniec września 2015 roku  firma zadebiutowała na głównym rynku GPW po przejściu z NewConnect