"Rozpoczęty proces jest na wstępnym etapie, żadne ostateczne i wiążące decyzje nie zostały dotąd podjęte w odniesieniu do konkretnych opcji, które EMF może zrealizować i nie ma pewności, czy taka decyzja zostanie podjęta w przyszłości. W celu zidentyfikowania i oceny wszelkich dostępnych scenariuszy, w tym także zbycia wszystkich akcji spółki, EMF zaangażował renomowanych międzynarodowych doradców w celu wsparcia zarządu w tej analizie" - czytamy w komunikacie.

Na początku września br. EMF podał, że planuje dalszy rozwój sieci sklepów Smyk. Wskazał wtedy, że Smyk jest obecnie największym segmentem w grupie i generuje 43% przychodów. Grupa EMF chciała wykorzystania efektu skali tego segmentu w celu zwiększenia marży oraz redukcji kosztów dzięki synergiom. W planach była kontynuacja rozwoju sieci sklepów w Polsce, dalsze otwarcia sklepów w Niemczech, rozwój sprzedaży z operacji wielokanałowych (sklepy tradycyjne oraz kanał internetowy) oraz dalsza poprawa rentowności operacji na Wschodzie, głównie w Rosji.

Grupa Empik Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki oraz kursy językowe. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion jako spółka holdingowa.

Reklama