"Nie zmieniamy polityki dywidendowej" - powiedział Purwin podczas konferencji prasowej.

Prezes podtrzymał, że spółka kontynuuje poszukiwania atrakcyjnych celów akwizycyjnych, ale na rynku nie ma dużych podmiotów do nabycia.

"Dziś nie da się tylko organicznie zrobić ekspansji w Europie, potrzebne są akwizycje albo alianse strategiczne, takie jak nasza współpraca z Trenitalia czy HZ Cargo" - powiedział prezes.

"Jest jednak pytanie o dostępne cele akwizycyjne. Są duzi narodowi przewoźnicy, poza nimi nie ma dużych podmiotów do nabycia" - dodał.

Prezes przypomniał, że spółka "jest obecna" w procesie objęcia 49% udziałów w spółce Pol-Miedź Trans (PMT) - w 100% zależnej od KGHM Polska Miedź i nie odniósł się do możliwości nabycia kolejowych aktywów Orlenu.

"Nabycie tego rodzaju aktywów wpisuje się jednak w naszą strategię, jest ona jasna" - podkreślił.

PKP Cargo ogłosiło dziś strategię do 2020 r., która zakłada między innymi zwiększenie pracy przewozowej do 40 mld tonokilometrów (tkm) z ok. 30 mld tkm obecnie, czyli o 33%.

Spółka chce także zwiększyć udział pracy poza Polską do ok. 22% wobec ok. 2% obecnie oraz zwiększyć pracę przewozową w przewozach intermodalnych o 80%, do 3,3 mld tkm wobec 1,8 mld tkm obecnie.

Docelowa struktura przewozów spółki w 2020 r. zakłada 50-procentowy udział przewozów konwencjonalnych w Polsce, 30-proc. udział przewozów zagranicznych i intermodalnych oraz 20-proc. pozostałych przewozów wobec odpowiednio 85%, 7% i 8% obecnie.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej