"Rok 2015 to okres integracji akwizycji, którą dokonaliśmy w regionie na początku roku. Podtrzymujemy naszą strategię opartą na następujących filarach: dobrej sprzedaży i mocnym operacyjnym cash flow; poszukiwanie inwestycji z najwyższym oczekiwanym zwrotem i pozbywanie się nierokujących aktywów. W efekcie 2016 rok będzie dedykowany poszukiwaniu miejsc do zainwestowania, np. przez wykup hoteli z umów leasingowych, akwizycji zwiększających portfel lub budowę nowych hoteli. Cel to zwiększenie efektywności grupy" - powiedział Szewczykowski podczas konferencji prasowej.

Prezes grupy Gilles Clavie podkreślił, że Orbis przyspiesza "realokację kapitału" w kierunku najbardziej kreatywnych projektów.

"Będziemy przyspieszać rozwój nie tylko w Polsce, co oznacza, że musimy inwestować, by wykorzystać wszystkie okazje rynkowe, które dostrzegamy. Mamy jasną wizję na 2016 i 2017 rok. Już planujemy 2018 rok. Jednocześnie chcemy być gotowi na cykliczne osłabienie, które mimo obecnych bardzo dobrych warunków rynkowych, kiedyś nadejdzie. Po to analizujemy portfolio w celu poprawy naszego produktu na poszczególnych rynkach" - wskazał Clavier.

Szewczykowski podkreślił, że wyniki hoteli w weekendy zaczęły dokładać się pozytywnie do wyników.

Reklama

"Jest to jeden z kluczowych aspektów. Znacząco wzrosło obłożenie w weekendy. Oczywiście, po niższej cenie niż w ciągu tygodnia, ale generalnie znacząco podniosło to efektywność hoteli, szczególnie widać to w Polsce. Obserwujemy po prostu większą chęć klientów indywidualnych do wizyt w innych miastach przez ożywione wydarzenia kulturalne i poprawę infrastruktury komunikacyjnej. Bardzo wierzymy w ten trend" - powiedział członek zarządu Orbisu.

>>> Czytaj też: Orbis potwierdza prognozę EBITDA w roku 2015 w przedziale 310-320 mln zł

Wskazał jednocześnie na wysokie obłożenie i wzrost średniej ceny na kluczowych rynkach.

"Notujemy wzrost we wszystkich segmentach i typach klientów. Mamy wysoką sprzedaż niemal 1 mld zł po I-III kw. To dobry prognostyk na ten rok oraz następny. Tegoroczne wyniki będą bardzo dobre, ale podtrzymujemy prognozę" - podsumował Szewczykowski.

Zarząd podał dziś w komentarzu do wyników za III kw., że potwierdza prognozę wskaźnika EBITDA w roku 2015 w przedziale 310-320 mln zł.

EBITDA z działalności operacyjnej narastająco za 9 miesięcy bieżącego roku wyniosła 263 mln zł, co oznacza wzrost o 17,8% w porównaniu do wyników pro forma za pierwsze 9 miesięcy roku 2014, podano w raporcie.

Hotele grupy Orbis działają pod markami należącymi do Accor: Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis budget i ibis Styles, a także pod polską marką Orbis Hotels, oferując usługi w standardach od pięciu do jednej gwiazdki. W 2014 r. spółka odnotowała 708 mln zł skonsolidowanych przychodów.