"Liczymy na rozsądek i niewikłanie pracowników w polityczne spory.  Strajk nie leży w niczyim interesie, spółki ani naszej załogi, zwłaszcza w świetle trwającego szczytu przewozowego" - czytamy w stanowisku zarządu.

Zmiana miejsca wykonywania pracy niektórych działów z Tarnowskich Gór nie oznacza likwidacji miejsc pracy. Przeniesienie do nowej centrali w Katowicach dotyczy ok. 150 osób (z 2780 zatrudnionych w Śląskim Zakładzie Spółki). Będzie ono przeprowadzone z poszanowaniem obowiązującego w PKP Cargo Paktu Gwarancji Pracowniczych. Odległość pomiędzy Tarnowskimi Górami, a Katowicami to w zależności od wybranej trasy około 30 km. Osoby te będą miały zapewniony bezpłatny transport z dotychczasowych miejsc pracy do siedziby w Katowicach, podano również.

W osobnym komunikacie spółka podała, że ze względu na brak wiedzy o zakresie strajku oraz działań podejmowanych w jego trakcie ani czasu trwania nie jest w stanie oszacować potencjalnych skutków finansowych.

PKP Cargo podkreśla, że wszystkie działania optymalizacyjne podejmowane przez zarząd PKP Cargo przeprowadzane są zgodnie z postanowieniami Paktu Gwarancji Pracowniczych. Pakt Gwarancji Pracowniczych (PGP), który został zawarty przed debiutem giełdowym PKP Cargo obejmuje 90% pracowników spółki i zapewnia m.in. 4- lub 10-letnie gwarancje zatrudnienia.

W lipcu zarząd PKP Cargo podjął samodzielną decyzję o przyznaniu podwyżek w wysokości 110 zł, weszła ona w życie od 1 lipca 2015 roku. W ciągu ostatnich 4 lat pracownicy PKP Cargo dostali łącznie ok 500 zł podwyżki. W sierpniu, ponad dwa miesiące temu, związki zawodowe w PKP Cargo zarządziły referendum strajkowe. Według przedstawionych przez związki zawodowe wyników załoga opowiedziała się za strajkiem, przypomniano.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

>>> Czytaj też: Koła w ruch. Kolej będzie pompować pieniądze w polskie szlaki towarowe [MAPA]