"Przychody z usług mobilnych spółki wyniosły w trzecim kwartale 2015 roku 1,528 mld zł i były wyższe w porównaniu do poprzedniego kwartału br. o 4,4%. Pozostałe przychody spółki uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 110 mln zł" - czytamy w komunikacie.

W II kw. br. T-Mobile Polska w segmencie klientów biznesowych odnotował wzrost sprzedaży usług teleinformatycznych i teletransmisyjnych o około 73% w porównaniu do wyników uzyskanych przez spółki przed integracją T-Mobile Polska i GTS Poland w 2015 roku, podano także.

"Na wyniki finansowe T-Mobile Polska pozytywny wpływ cały czas wywiera zakończona z sukcesem integracja z GTS Poland. Uzyskane w trzecim kwartale rezultaty stanowią silną podstawę dla zmian, które będą systematycznie wdrażane przez spółkę. Zmieniamy sposób, w jaki się komunikujemy, likwidujemy bariery w korzystaniu z usług telekomunikacyjnych, jak również transformujemy procesy wewnętrzne. Te wszystkie działania mają nam pomóc w odwróceniu trendów związanych z pozyskiwaniem przez spółkę nowych klientów z rynku" - skomentował prezes Adam Sawicki, cytowany w komunikacie.

W III kw. 2015 r. EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 689 mln zł, tj. wzrosła o 10,4% r/r. W tym czasie marża EBITDA wyniosła 42,1% i była wyższa o 3,6 pkt proc. w ujęciu rocznym.

"Na trudnym rynku telekomunikacyjnym w Polsce T-Mobile utrzymuje wyniki finansowe na stabilnym, wysokim poziomie. Dodatkowo, działania skierowane na poprawienie efektywności finansowej pozwoliły na wypracowanie wyższej marży EBITDA niż w roku 2014" - powiedział członek zarządu ds. finansowych Jens Becker, cytowany w komunikacie.

Wskaźnik ARPU dla bazy klientów kontraktowych wyniósł w III kw. br. 47 zł i był wyższy o 4,4% w ujęciu kwartalnym. W przypadku klientów usług przedpłaconych ARPU wyniosło 7 zł i było wyższe o 16,7% kw/kw. Wynik ARPU dla całej bazy klientów w tym okresie wyniósł 24 zł, podano też w materiale.

Na dzień koniec września 2015 r. T-Mobile Polska obsługiwała bazę 15,696 mln klientów (wobec 15,728 mln rok wcześniej). Spółka posiadała 9,056 mln klientów w segmencie usług przedpłaconych oraz 6,640 mln klientów w segmencie usług abonamentowych. Wskaźnik rezygnacji (churn) dla klientów kontraktowych w III kw. wyniósł 1,1%.

Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom, do której należą m.in. T-Mobile i T-Systems.