Zysk operacyjny wyniósł 0,99 mln zł wobec 2,46 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 61,89 mln zł w III kw. 2015 r. wobec 44,05 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-III kw. 2015 r. spółka miała 4,83 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 6,10 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 171,97 mln zł w porównaniu z 120,34 mln zł rok wcześniej.

"Skonsolidowane przychody w trzech kwartałach br. to 172,0 mln zł wobec 120,3 mln zł przed rokiem. Wpływ na dynamiczny wzrost to efekt zarówno współpracy z dotychczasowymi odbiorcami produktów spółki, jak również pozyskiwanie nowych klientów. To również efekt konsolidacji przejętych w październiku 2014 r. aktywów niemieckiego producenta chemii gospodarczej domal wittol. Zrealizowane przejęcie otwiera przed Global Cosmed szerokie możliwości dalszego rozwoju, szczególnie na rynkach międzynarodowych" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom. 

Spółka tłumaczy też, że niższy zysk w okresie I-III kw. br. to efekt kilku czynników, w tym m.in. negatywnych różnic kursowych, znacznych kosztów prowadzenia jednocześnie produkcji i przebudowy zakładu produkcyjnego, pracy w godzinach nadliczbowych i nocnych, wynajmu magazynów zewnętrznych, a także kosztów związanych z przejęciem. W związku z nowymi kontraktami i zapotrzebowaniem rynkowym, zakład produkcyjny w Radomiu wykorzystuje pełne moce produkcyjne, co wiąże się z pracą na trzy zmiany, a po stronie kosztów – m.in. ze wzrostem wynagrodzeń dodatkowych pracowników fizycznych.

"Dynamiczny wzrost przychodów pokazuje, że Global Cosmed kontynuuje rozwój i systematycznie zwiększa skale prowadzonego biznesu. Realizacja naszej strategii, która zakłada m.in. wykorzystanie potencjału Global Cosmed Domal oraz wzrost sprzedaży eksportowej, powinna mieć korzystny wpływ na wyniki w kolejnych kwartałach. Zawarte kontrakty i perspektywy rynkowe sprawiają, że jesteśmy spokojni o dalszy rozwój spółki" - skomentowała prezes Ewa Wójcikowska, cytowana w komunikacie. 

Bardzo ważnym, strategicznym elementem rozwoju z punktu widzenia spółki jest zwiększanie sprzedaży eksportowej, podkreślono w materiale. Na koniec trzeciego kwartału 2015 r. wartość eksportu Global Cosmed S.A. w ujęciu jednostkowym wyniosła 84,7 mln zł (wobec 58,8 mln zł rok wcześniej) co oznacza wzrost o ponad 44% r/r. Udział eksportu w przychodach stanowi ponad połowę całkowitej sprzedaży. 

"Jednocześnie dalszy rozwój spółki bez wątpienia zapewni ukończenie inwestycji – rozbudowy zakładu produkcyjnego – realizowanej na terenach Radomia. Przyczyni się to do zwiększenia potencjału produkcyjnego spółki oraz w znaczący sposób wpłynie na efektywność kosztową. Pozytywnym czynnikiem jest również aspekt korzyści finansowych w postaci ulg podatkowych" - podsumowano w komunikacie. 

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2015 r. wyniósł 4,85 mln zł wobec 6,10 mln zł zysku rok wcześniej.

Global Cosmed jest producentem kosmetyków oraz chemii gospodarczej. Spółka działa w dynamicznie rozwijającym się segmencie marek prywatnych. Spółka współpracuje z największymi sieciami w kraju i poza jego granicami m.in. z sieciami: Biedronka, Lidl, Tesco, Aldi czy Kaufland. W lipcu 2013 r. zadebiutował na rynku głównym warszawskiej giełdy.