Zysk operacyjny wyniósł 2,28 mln zł wobec 2,98 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 62,23 mln zł w III kw. 2015 r. wobec 68,95 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-III kw. 2015 r. spółka miała 2,63 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 7,83 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 181,00 mln zł w porównaniu z 207,13 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowany zysk netto ogółem wyniósł odpowiednio: 3,19 mln zł wobec 7,99 mln zł. 

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2015 r. wyniósł 1,72 mln zł wobec 6,18 mln zł zysku rok wcześniej.

"Chociaż działaliśmy w trudnym otoczeniu rynkowym, to Grupa Otmuchów potrafiła zachować rentowność i zanotować zyski. Słabsze niż przed rokiem wyniki, będące efektem m.in. zmiany polityki zakupowej niektórych dyskontów stopniowo rekompensujemy wzrostem sprzedaży eksportowej" - skomentował prezes spółki Mariusz Popek, cytowany w komunikacie.

W efekcie intensyfikacji działań proeksportowych, w trzecim kwartale udział eksportu w całości sprzedaży wzrósł do 18% (+4,0 pkt proc.), podano także. "W wartościach bezwzględnych sprzedaż eksportowa wzrosła o  ponad 3 mln zł. Działania, które zostały podjęte przez spółkę powinny zaowocować jeszcze lepszą sprzedażą eksportową w kolejnym roku" - podkreśla firma.

>>> Czytaj też: ZPC Otmuchów chce zakończyć restrukturyzację do końca przyszłego roku

Grupa Otmuchów oprócz rozwoju współpracy z nowymi i dotychczasowymi kontrahentami, prowadzi kompleksową analizę procesów operacyjnych, w wyniku czego wdrożyła szereg inicjatyw oszczędnościowych, które w konsekwencji mają prowadzić do poprawy wyników finansowych w kolejnych okresach.

"Wdrożone inicjatywy oszczędnościowe wygenerowały w tym roku już ok. 1 mln zł oszczędności. Będą one miały pozytywny wpływ na nasze wyniki w tym i kolejnych latach" - podkreślił prezes spółki.

Dalszy rozwój Grupy powinny zapewnić również inwestycje rozwojowe planowane na kolejne miesiące, które obejmować będą modernizacje i zakup nowych linii technologicznych oraz wprowadzenie produktów, które z perspektywy zarządu mogą wyróżnić się na tle rynku i branży.

"Planujemy w najbliższych latach inwestycje w nowe linie technologiczne w obszarach, w których Grupa jest już istotnym graczem rynkowym, jak również w asortyment istotny z perspektywy rozwoju eksportu m.in. rynek produktów śniadaniowych i żelek" - wskazał Popek. 

Spółka produkuje i sprzedaje wyroby z następujących grup asortymentowych: słodycze, wyroby śniadaniowe oraz słone przekąski. Jest notowana na GPW od 2010 r.