Zysk operacyjny wyniósł 0,65 mln zł wobec 0,94 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,46 mln zł w III kw. 2015 r. wobec 1,05 mln zł rok wcześniej.

Spółka podała, że największa poprawa w sprzedaży w III kw. br. nastąpiła w segmencie kosmetyków do makijażu. Bardzo dobry wynik został również osiągnięty w segmencie perfumeryjnym - wzrost o 29%.

"Problemem pozostają jeszcze wysokie koszty finansowe, przekraczające 1 mln zł w skali kwartału, wynikające z zaszłości historycznych. Te koszty w wyniku działań zarządu będą systematycznie redukowane. Pozwoli to na pojawienie się dodatniego wyniku finansowego w najbliższym czasie"- powiedziała prezes Monika Nowakowska, cytowana w komunikacie. 

Zmieniła się również bardzo istotnie struktura zobowiązań, poprzez zmniejszenie zadłużenia krótkoterminowego z 29,1 mln złotych przed rokiem do 12,8 mln zł na koniec III kwartału.

"Dobre wyniki i zwiększenie stabilności finansowej pozwolą na realizację planów polityki ekspansji na wschód" - czytamy także. 

Miraculum, po latach małego zaangażowania na rynkach wschodnich, pojawia się ze swoją ofertą w Rosji, Rumuni, Kazachstanie, Azerbejdżanie, Białorusi, Serbii oraz w Ameryce Łacińskiej. W III kwartale sprzedaż na wschód wyniosła 480 tys. zł, a oferta ta stale się rozwija. Oferta budowana jest głównie w oparciu o markę dla dojrzałych kobiet - Pani Walewska Również inne marki - takie jak Być Może są historycznie dobrze znane na tamtejszych rynkach.

"Po załamaniu się relacji rubla do dolara, produkty stały się pozycjonowane wysoko i zostały przesunięte z półki ekonomicznej na średnią plus. Marka budzi dużo pozytywnych emocji na rynkach wschodnich, gdzie w przeszłości zajmowała wysoka pozycję, a tamtejsi klienci nie mogą doczekać się rozszerzenia oferty" - powiedziała także Nowakowska.

Miraculum planuje rozbudowę linii zapachowych Pani Walewskiej, chce także umocnić pozycję marek Być może, Joko i Virtual na rynkach wschodnich.

Spółka bardzo intensywnie pracuje nad rynkami zbytu w Europie Zachodniej oraz w obu Amerykach. Markami, które mają szansę zadomowić się na zachodnich półkach są Joko, Virtual, Miraculum i Paloma,podano także. 

W okresie I-III kw. 2015 r. spółka miała 2,15 mln zł skonsolidowanej straty netto w porównaniu z 0,88 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 4,07 mln zł w porównaniu z 4,13 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym strata netto w okresie I-III kw. 2015 r. wyniosła 0,27 mln zł wobec 1,04 mln zł straty rok wcześniej.

Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży nowoczesnych preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W portfolio spółki znajdują się m.in. marki: Miraculum, Tanita, Pani Walewska, Chopin, Brutal i Wars. W lutym 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.