Strata operacyjna wyniosła 4,47 mln zł wobec 9,84 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 259,81 mln zł w III kw. 2015 r. wobec 243,95 mln zł rok wcześniej.

"Na wzrost ten istotnie wpłynęły wyższe o 6,5% przychody reklamowe w kwocie 125,3 mln zł, związane z wyższym niż rynkowy wzrostem przychodów z reklamy w segmentach Internet, Radio, Reklama Zewnętrzna oraz Film i Książka. Przychody z pozostałej sprzedaży były wyższe o 29,2% i wyniosły 32,7 mln zł. Pozytywnie na ich wartość wpłynęły wyższe przychody z działalności filmowej Grupy oraz przychody z działalności Wydawnictwa Agora. Przychody ze sprzedaży wydawnictw zwiększyły się o 4,0%, do kwoty 33,9 mln zł, głównie za sprawą wyższych przychodów ze sprzedaży publikacji Wydawnictwa Agory oraz ze sprzedaży egzemplarzowej 'Gazety Wyborczej'. Przychody ze sprzedaży biletów w kwocie 30,0 mln zł oraz ze sprzedaży usług poligraficznych w wysokości 37,9 mln zł były na porównywalnym poziomie, jak w 3 kwartale 2014 r." - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

W okresie I-III kw. 2015 r. spółka miała 3,04 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 20,69 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 835,38 mln zł w porównaniu z 768,72 mln zł rok wcześniej.

Reklama

W ujęciu jednostkowym strata netto w okresie I-III kw. 2015 r. wyniosła 1,44 mln zł wobec 32 mln zł straty rok wcześniej.

Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej, "Metra" - największego polskiego dziennika bezpłatnego oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios, drukarnie oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.