Zysk operacyjny wyniósł 97,71 mln zł wobec 80,52 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowana EBITDA w III kwartale br. wyniosła ponad 135 mln zł, tj. o 20% więcej niż w III kwartale 2014 r., a narastająco za trzy kwartały tego roku sięgnęła niemal 291 mln zł (+14% r/r). 

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 486,57 mln zł w III kw. 2015 r. wobec 4 507,91 mln zł rok wcześniej. 

"Dynamiczny wzrost sprzedaży to m.in. efekt przejęć dokonanych przez Grupę Eurocash w 2014 r., a także konsekwentnego rozwoju organicznego (bez uwzględniania przychodów przejętych podmiotów, sprzedaż Grupy wzrosła w III kwartale 2015 r. o ponad 4% r/r)" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom. 

W okresie I-III kw. 2015 r. spółka miała 115,37 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 108,19 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 15 274,04 mln zł w porównaniu z 12 518,01 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2015 r. wyniósł 108,46 mln zł wobec 257,91 mln zł zysku rok wcześniej.

"Zgodnie z oczekiwaniami, w III kwartale br. ponownie osiągnęliśmy wysokie dodatnie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej – wyniosły 271 mln zł, a narastająco od początku 2015 r. prawie 831 mln zł. To głównie efekt poprawy efektywności zarządzania kapitałem obrotowym i dalszej optymalizacji poziomu zapasów. Pozwoliło nam to znacząco obniżyć zadłużenie Grupy i w efekcie wskaźnik długu netto do EBITDA zmalał na koniec III kwartału do poziomu 0,61 - najniższego od 4 lat, podczas gdy jeszcze na koniec 2014 r. dług netto stanowił ponad 2-krotność EBITDA. Mniejsze zadłużenie oznacza oczywiście także mniejsze koszty finansowe związane z jego obsługą, co z kolei przekłada się na poprawę rentowności netto" - skomentował członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash Jacek Owczarek, cytowany w komunikacie.

W III kwartale br. Grupa otworzyła m.in. 5 nowych lokalizacji Cash&Carry, a franczyzowa sieć sklepów abc powiększyła się o 210 placówek i na koniec września br. liczyła 7 416 sklepów.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash sieci franczyzowych i partnerskich skupionych jest około 13 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.