Zysk operacyjny wyniósł 1,45 mln zł wobec 3,52 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 138 mln zł w III kw. 2015 r. wobec 96,38 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-III kw. 2015 r. spółka miała 9,71 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 8,92 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 407,81 mln zł w porównaniu z 308,85 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2015 r. wyniósł 14,4 mln zł wobec 8,87 mln zł zysku rok wcześniej.

W I-III kw. br. InPost obsłużył 279,9 mln przesyłek i odnotował bardzo dynamiczny rozwój uruchomionej w czerwcu usługi kurierskiej, podkreśla spółka.

"Zgodnie z założeniami strategicznymi jakie InPost prezentował przed giełdowym debiutem, spółka skupiła się m.in. na stałym umacnianiu swojej pozycji w obszarze e-commerce. Przychody z obsługi przesyłek w tym sektorze wyniosły 62,1 mln zł, co stanowi wzrost o 281 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2014 r." - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

Największy wpływ na tak dobry wynik ma nawiązana pod koniec 2014 r. współpraca z serwisem Allegro, w ramach której InPost obsłużył ponad 3,5 mln przesyłek w trzech kwartałach. Ponadto, od trzeciego kwartału ruszyła usługa skierowana do użytkowników sklepów internetowych "E-commerce polecony InPost", podano także.

InPost zwraca też uwagę, że bardzo szybko rośnie także działalność kurierska, która rozwijana jest od czerwca 2015 r. Do końca września kurierzy InPost dostarczyli blisko 900 tys. przesyłek i z miesiąca na miesiąc liczba ta rośnie o kilkadziesiąt procent. Od listopada kurierzy InPost będą również dostarczać przesyłki dla użytkowników Allegro, co - jak podkreśla spółka - wpłynie na dynamikę wolumenów w kolejnych kwartałach.

"Jesteśmy zadowoleni z wyników trzech kwartałów, ponieważ odnotowaliśmy wzrosty we wszystkich najważniejszych grupach produktów, zarówno po stronie przychodów, jak i obsłużonych wolumenów. Przełożyło się to na zysk z działalności operacyjnej, który osiągnął poziom 14,5 mln zł i jest wyższy o 12% od zeszłorocznego. Wypracowane wyniki pokazują, że skutecznie realizujemy strategię rozwoju" - skomentował prezes Sebastian Anioł, cytowany w komunikacie. 

InPost to druga co do wielkości w Polsce grupa pocztowa. Zadebiutowała w październiku 2015 roku na GPW. Należy do grupy kapitałowej Integer.pl, również notowanej na warszawskiej giełdzie.