Poprawę koniunktury sygnalizuje 17,7% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie - 12,9% (przed miesiącem odpowiednio 17,2% i 12,7%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

W poszczególnych branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. W listopadzie koniunktura oceniana jest optymistycznie przez przedstawicieli wszystkich prezentowanych branż: tekstylia, odzież, obuwie (21,2 w listopadzie, 19,3 przed miesiącem), artykuły gospodarstwa domowego ogółem (12,7 w listopadzie, 14,8 w październiku), pojazdy samochodowe (3,7 w listopadzie, 3,3 przed miesiącem) oraz branża żywnościowa (0,6 w listopadzie, 0,8 w październiku)" - czytamy w komunikacie.

Ogólny klimat koniunktury w handlu hurtowym kształtuje się w listopadzie na poziomie plus 6 (plus 8,2 w październiku). Poprawę koniunktury sygnalizuje 16,6% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie - 10,6% (przed miesiącem ulega zmianie, podał też GUS

>>> Czytaj też: MFW o Polsce: Pomimo demografii, wasz wzrost PKB będzie imponujący